روايه لست ضعيفه كامله
لة ليه
شيماء السجل قريب من هنا تعالى نروح نجيبها وناجى
الحاجة نبيلة طيب روحوا وانا هاكلمها تخلصك بسرعة
شهد ماشي يلا قدامى
شيماء بس الاكل هيخلص اعمل اية ساعتها
الحاجة نبيلة متخفيش يامفجوعة
شيماء يلا يااختشى الامر لله
شهد بصى يابت انا عوزة موز خدى هاتى لينا كلنا
شيماء اجيب كام كيلو يعنى
شهد هاتى ليكى 2 كيلو ولينا 4 كيلو وللاسطى ماهر 2 كيلو
شيماء نجيب البطاقة الاول وناجى نجيب
شهد ماشى خد الفلوس معاكى
جابت شهد البطاقة وراحو وتانى يوم اسطى ماهر جاب النجار ورحمة اشترطت مفيش خطوبة الا بعد شهر من افتتاح الحضانة وتمر الايام وتفتتح الحضانة
شهد انا علية تحفيظ قرآن ورسم
رحمة وانا هاعلم القراءة والكتابة
رحمة وانتى يازفتة
شيماء انا هالعب
شهد نعم ياختى تلعبى ازاى بئا
شيماء اقصد العب العيال دى اصعب حاجة
رحمة لا هتاخدى الحساب والانجلش انت كنتى اشطر واحدة فى الانجلش فى الفصل
شيماء من عنية بس بشرط
شهد مفيش شروط نفذى ياقمر
شيماء لا بشرط
رحمة اتكلمى عوزة اية
شيماء كل ما تعملوا مكرونه تعملوا حسابى
شهد هههههههههههه والله مچنونة
الحاجة نبيلة حاضر كل يومين هاعملك كيلو واحطة فى التلاجة تاكلى براحتك
شيماء ربنا يطول عمرك ياخالتش بكدة اشتغل بزمة
رحمة يكون فى عوانك ياعبدة
نروووووح ادام مصنع الملابس
رحاب سلام يابنات ومشت لقت عربية بتكسر عليها
رحاب التفتت وقالت هو انت اعمى هتطلع على الرصيف كمان
خالد ممكن تركبى عوز اتكلم معاكى
رحاب شكلك عوزانى اشبشبلك
خالد انا عوز الحلال بجد ونزل مسك ايدها واوقفها
خالد اة يابنت التييييييت
رحاب التيييييت تبقى خالتك يازبالة اوعك المحك
فى طريقى بعد كدة
واحد ماشى فى حاجة ياانسة
رحاب لا متشكرة الاخ كان بيسأل على عنوان وهو هيمشى بكرامتة
شخص اخر فى اية ياانسة رحاب
خالد انا بعتذر ياجماعة ولسة هايمشى لقى اللى
حط ايدة على كتفة وقال تعالى اركب عربيتك انا جاى معاك
رحاب بببابا والله معملت حاجة
الحاج مسعد روحى يابنتى خدى الحاجة دى معاكى انا هاتاخر شوية تشكرو ياشباب
شخص واقف دى اختنا ياعم مسعد
الحاج مسعد ودة العشم بروضة
خالد افهم هو فى اية
الحاج مسعد امشى وانت ساك
الفصل 16
اسفة على التاخير النت كان فاصل
الحاج مسعد روحى يابنتى وخد الحاجة دى معاكى انا هأتاخر شوية تشكرو ياشباب
شخص واقف دى اختنا ياعمى مسعد
الحاج مسعد دة العشم بروضة
خالد افهم هو فى اية
الحاج مسعد فتح العربية وركب امشى وانت ساكت ورواح اى مكان هادئ عوز اتكلم معاك
خالد ولية دة كلة منتكلم هنا وخلاص
خالد تحت امرك وقبل ماتقول حاجة انا معجب ببنت حضرتك وعوز اتقدم ليها
الحاج مسعد انا مش موافق
خالد انت بتقول اية مستحيل
الحاج مسعد انزل فى كافتريا هادية قدامك ونزل وسابة ودخل الكافتريا
العامل واسمة محمد مساء العسل ياعمى مسعد منور
الحاج مسعد تسلم المعلم محفوظ موجود
محمد ايوة ياعمى جوة
الحاج مسعد طيب قوللة الحاج مسعد عوزك شوية
محمد حمامة ياعمى
جة خالد وقعد جنب الحاح مسعد وقال انا تحت امر حضرتك
المعلم محفوظ يااهلا بالغالى نورت ياأخويا
الحاج مسعد اهلا بيك ياحاج المكان منور بيك
المعلم محفوظ اهلا بالاستاز متعرفناش
الحاج مسعد تعالى نقعد جوة وهاحكى كل حاجة
دخلوا اوضة شبة استراحة فيها سرير صغير وكذا كرسى ومكتب صغير
المعلم محفوظ محمد هات طلبات عمك مسعد تشرب اية يااستازنا
خالد اى حاجة
الحاج مسعد هات للاستاذ قهوة مظبوطة فى كوبية
خالد بص بتعجب وسكت وقال فى بالة عرف منين دة
المعلم محفوظ خير ياحاج هو الاستاذ عمل اية
قول انا ممكنةاتوية دلوقت
الحاج مسعد لسة معملش بس بيحوم حولينا رحاب بقالة 27 يوم كل يوم وهى راجعة مصمم يتكلم معاها وكمان فى حاجة دة يبقى صاحب اللى كان متزوج شهد بنت حسين
المعلم محفوظ اللى كان السبب فى ضياع شهد خلاص خلصت روح انت انا هاخلى العيال تعمل اللازم
محمد الطلبات ياحاج اتفضلوا
الحاج مسعد يهمنى اعرف هو عوز اية بالضبط من بنتى
خالد خلصتوا كل اللى عندكم ولا لسة
الحاج مسعد هات اللى عندك احنا سمعين
خالد انا صاحب جاسر ويمكن اكون صاحبة الوحيد وهو بيدخل بيتى وانا كمان وانا شغال دلوقت نائب عنة فى فرع الشركة هنا
ودة شيئ ميعبنيش لانى بشتغل مش قاعد عالة على صاحبى
اما من ناحية بنت حضرتك انا فى الاول كنت عوز اتكلم معاها علشان اعرف منها اى اخبار عن شهد بس هى بجد طلعت بنت بمية راجل رفضت تكلمنى او تبص ناحيتى وانا اتعمدت اغلس عليها ومع الايام بجد لاقيت نفسى بحبها والنهاردة كنت عوز اسألها اذا كانت توافق تتزوجنى ولا انسحب من ساكت
المعلم محفوظ طب لية مدخلتش البيت من بابة
خالد علشان اللى حصل مع صاحبى وشهد
الحاج مسعد مش يمكن تكون بتتكلم خوف على نفسك
خالد عيب ياحاج انا الحمد لله راجل واد كلامى انا متربى على ايد راجل ومتحمل مسؤلية امى واخواتى من 13 سنة بعد ابوية مامات زوجت اختين وخاطب لاخوية وهيدخل بعد شهرين
المعلم محفوظ طب انت عوز اية دلوقت
خالد انا بطلب ايد الانسة رحاب من حضرتك
الحاج مسعد هارد على التلفون وجاى وخرج برا الكافتريا
الحاج مسعد الوووو مين معايا
شهد ازيك ياخالو عامل اية انا شهد
الحاج مسعد انتى فين وعاملة اية انا عوز اشوفك
شهد لا انا كدة تمام لا عوزة اشوف حد ولا هاجى تانى اعيش مع حد
الحاج مسعد كدة هتجيبى لابوكى العاړ
شهد بقولك انا هابعت ليك كل شهر حوالة لمشيرة علشان الدروس بتاعتها موافق تستلمها ولا اتصرف وابعتها لاى حد تانى
الحاج مسعد انتى فين دابوكى ھيموت عليكى ارجعى يابنتى
شهد لا انا عايشة وبشتغل ومرتاحة الحمد لله متخفش انا قاعدة مع ست محترمة وبنتها
الحاج مسعد كدة غلط
شهد هابعت ليك صور لشكلى وانا مدبوحة من البنى ادم اللى ابوية وفريدة باعونى لة واحكم بعدها وعلى فكرة انا هاكسر الخط بعد مااخلص كلام معاك
الحاج مسعد طب لوقلت انك وحشانى هتصدقى
شهد مصدقة وعلشان خاطرى كل يوم واحد فى الشهر هتوصلك حوالة لدروس مشيرة تستلمها خلى رحاب تظبط مع المدرسين وارجوك دة يبقى سر بيننا
الحاج مسعد نفسى اشوفك
شهد مش وقتة ياخالو اوعدنى تحافظ على السر
الحاج مسعد خلاص اوعدك يابنتى خلى بالك من نفسك
شهد بكرة الحوالة هتوصلك على مكتب البريداللى جنبك ومش انا اللى هابعتها دى ناس اعرفهم انا بعت ليك نسجة من الصور بس اسفة هاحظرك من عندى دعواتك يا حبيبى خلى بالك من مشيرة هى امانة فى راقبتك
الحاج مسعد بقولك انا عارف انك جدعة واتعلمتى من اللى حصل وهتبقى كويسة انا هافتخر بيكى خلى بالك من نفسك ابقى طمنينى عليكى
شهد حاضر ياخالو هاكلمك على طول بشرط ماتقولش لحد
الحاج مسعد بس هاقول لابوكى انك بخير
شهد انا واثقة فيك مع السلامة
الحاج
مسعد بركة انك بخير فى حفظ الله
وامنة وقفل ودخل لقى خالد بيتكلم مع
المعلم محفوظ
خالد انا عندى شقتى جاهزة فى بيت ابوية واللى يريحها عوزة تقعد مع امى او عوزة تقعد لوحدها بس مستحيل اسيب امى لوحدها يعنى هاقصر مع الانسة رحاب شوية علشان هابقى اجيب طلبات امى وارعيها دى كل ظروفى وانا تحت امركم
المعلم محفوظ كلام الاستاذ موزون وكويس اية رأيك ياحاج
الحاج مسعد ها اللى تشوفة اعملة البنت بنتك
المعلم محفوظ هات اخواك ووالدتك وتعالى اتقدم
خالد خلاص هاجى بكرة بعد المغرب
الحاج مسعد تشرف وتنور هامشى انا ياحاج محفوظ انت هتكون موجود مكانى واتكلم وخلص معاه ماشى
المعلم محفوظ حاضر ياأخويا
خالد تعالى اوصلك ياعمى سلامو عليكم
المعلم محفوظوعليكم السلام وفى سرة مالة الحاج مسعد حالة اتقلب ياترى كان بيكلم مين
مر اليوم وجة صباح يوم جديد
الحاج مسعد رحاب اعملى حسابك فى عريس متقدم ليكى النهاردة بعد المغرب وشوفى هتعملى اية ياام رحاب
ام رحاب على بركة الله ياحاج
رحاب مين دة يابابا
الحاج مسعد بعد المغرب هتعرفى انا ماشى عوزين حاجة
ام رحاب عوزين سلامتك يلا غيرى هدومك وتعا
لفصل 17
الحاج مسعد رحاب اعملى حسابك فى عريس متقدم ليكى النهاردة بعد المغرب
شوفى هتعملى اية ياام رحاب
ام رحاب على بركة الله ياحاج
رحاب مين دة يابابا
الحاج مسعد بعد المغرب هتعرفى انا ماشى عوزين حاجة
ام رحاب عوزين سلامتك يلا غيرى هدومك وتعالى نروق البيت وتظبطى نفسك
رحاب انا عندى شغل مهم هاروح واجى نص يوم
ام رحاب ماشى متتأخرش
رحاب حاضر ياماما سلام
ام رحاب نسيت اقولك ابوكى بيقولك ابقى شوفى مدرسين لمشيرة بنت عمتك
رحاب حاضر بكرة اروح المعهد واشوف
نطيييييرررررر عند شهووووود
رحمة هندى العيال اجازة
بكرة ولا هنعمل اية
الحاجة نبيلة لا مينفعش انا خلصت الاكل وعلى الساعة 1ونص نظبط الدنيا
شهد انت تروحى تروقى وشك النهاردة وهيفضل اللبس وانا هاظبط مكياجك
رحمة ماشى طب ماتاجى
معايا
شهد انتى عارف المواصلات صعبة علية دلوقت
الحاجة نبيلة هاكلم ماهر يوصلكم
شهد ماشى ياماما بقولك ياماما ماتقولى لدعاء على شبكة رحمة طلما هى هنا
رحمة لا انا مش عوزاها تحضر
شهد علشان خاطرى وحياة
ادم وشاورت على بطنها وضحكت
الحاجة نبيلة خلاص يارحمة علشان خاطر ادم
رحمة هههههههههه ماشى علشان حاضرك ياحبيب خالتو
الحاجة نبيلة اجهزو على مأكلم ماهر
شهد انا خلصت
رحمة خلى بالك هاجيب ليكى عباية واسعة
شهد مش وقتة بعدين ماما عوزة ابعت حوالة باسم خالى بكرة بس عوزة ماهر يبعتها
رحمة ماشى معاكى بيناتة
شهد ايوة هو بعت صورة البطاقة امبارح
رحمة هو انتى كلمتية
شهد ايوة امبارح و مټخافيش انا بثق فية
الحاجة نبيلة يلا يابنات ماهر برة
شهد السلام عليكم
رحمة ازيك يااسطى ماهر
اسطى ماهر ازيك ياست البنات على فين
رحمة على كوافير دينا تعرفة وعوزين نجيب عباية لشهد
اسطى ماهر تمام توكلنا على الله
نسافر فرنسا
ونشوف الاحوال
جاسر سارة تعالى عوزك فتاة عربية سوريا عايشة مع اسرتها فى فرنسا
سارة تحت امر حضرتك جاسر بية
جاسر هاتى الملف بتاع الشركة الالمانية وبلغى رؤساء الاقسام فى اجتماع كمان ساعتين
سارة حاضر يابوص
جاسر طلب عدة ارقام و
خالد الووووو جاسر باشآ
جاسر اخبارك وابعت المعلومات اللى عندك بخصوص الشركة الالمانية
خالد اوكية يابوص بقولك
جاسر اخلص مش فاضى
خالد انا هاخطب ويمكن نعمل الفرح بعد ست شهور
جاسر الف مبروك ياصاحبى بأذن الله هاحضر الفرح
انتهت خطوبة رحمة ورحاب على خير ومرت الايام عادى جدا والحضانة اتوسعت
شهد ماما عندى ميعاد مع الدكتورة بكرة ممكن تروحى معايا
رحمة انا اللى هاروح معاكى علشان عوزة اجيب حاجات للحضانة
رحمة ماشى نخلص ونمشى على طول
عدى اليوم بهدوء وجة تانى يوم
شهد شيماء خلى بالك محدش يخرج لوحدة من الولاد
شيماء حاضر ياابلتى بقولك اجاى معاكى
شهد اسألى رحمة توفق ولا لاااا
شيماء اجاى معاكى يا رحمة
رحمة لا ياماما علشان تفضحينا وتقولى عوزة اكل
شيماء متخفيش ماما نبيلة اكلتنى مكرونة وفراخ
شهد تانى يالهووووووووووووي ارحمى المكرونة شوية
رحمة طب اجهزى بسرعة
شيماء دعواتك يازهيرة هههههه
وركبوا ووصلوا شهد روحوا هاتوا الطلبات على ما دورى ياجى
رحمة ماشى
مر الكثير من الوقت وجة دور شهد فى الكشف
الممرضة مدام شهد حسين
شهد ايوة ادخل
رحمة وهى بتجرى الحمد لله انى لحقتك يلا دخلت رحمة وشهد شهد السلام عليكم
الدكتورة منى بابتسامة ودودة وعليكم السلام
وامرت شهد بالتمدد على الفراش الطبى ووضعت الجهاز وجعلتة يلامس بطنها المكشوف ابتلعت ريقها من التوتر وهى تنظر الى شاشة التليفاز المتصلة بجهاز اخر ومسكت ايد رحمة وكانت الصورة سوداءلم يستطيعو تبين ملامحها ولكنها خطفت انفاسهم
اردفت الدكتورة قائلة بنبرة هادئة
تمام يامدام شهد اولادك فى حالة ممتازة بالنسبة لعمرهم الزمنى
هزت شهد رأسها بسعادة ونظرت هى ورحمة الى الشاشة ورقبتها بشغف وسعادة واضحةفى نظرتهم
مدت الدكتورة يدهاللجانب وضغطت على زر ما لليصدع فى الغرفة صوت نبضات متسارعة
فاردفت الدكتورة قائلة النبض كويس اوى
سلب ذلك الصوت عقل شهد بالكامل واذينها
الدكتورة منى ماشاء الله هيطلع ولد شقى وبنت زى القمر
تفاجأت شهد بذلك وقالت ادم وفرحة بأذن الله
رحمة ان شاء الله ربنا يكملك على خير
تركتهم الدكتورة لحظات وعادة وفى يدها اسطوانة مدمجة واعطتها لرحمة
اخذتها رحمة منها وقالت باستغراب اية دة
دكتورة منى دة فيديو عن البيبى
تهللت اسارير شهد بسعادة ولم تعقب
دكتورة منى الشهور الاولى المتعبة عدت بسلام خلاص اتحركى براحتك وهانتظرك كمان اسبوعين
شهد بدموع يعنى انا حامل فى توأم ادم وفرحة امال مقولتيش لية من اول الحل
دكتورة منى ايوة ربنا يكملك بخير حبيبتى خۏفت عليكى الدكتور ناصر شرحلى ظروفك علشان كدة حبيت اطمن على اولاد الاول
شهد يارب الحمد لله
رحمة يلا ياحبيبتى متشكرين يادكتورة
دكتورة منى على اية دة واجبى
رحمة يلا ياشيماء هو انتى نمتى
شيماء الظاهر كدة وكنت بحلم بعبدة
شهد يلا ياختى شيلى الحاجة
رحمة هاشوف عربية توصلنا
شهد هاجيب العلاج بسرعة
شيماء الا قوليلى طلعتى حامل فعلا ولا
رحمة قل اعوز برب الفلق
شهد يلا الا حاسة انى
الفصل 18
شهد هاجيب العلاج بسرعة
رحمة قل ىاعوز برب الفلق
شهد امشى ابت انسى بكرة نروحى عند عمو ماهر
شيماء وانتى ياشوشو زوجك مبنش لية هو مسافر
شهد دموعها نزلت وقالت ايوة هو بيكلمنى على طول وبيبعت لية فلوس
رحمة اخرصى ياسوسة البت تعبانة
شهد الشارع الجاى يمين يااسطى
رحمة اتفضل يااسطى مبسوط ولا عوز كمان
السواق لا كدة تمام تشكرى
شهد هى الناس ملمومة ادام بيتنا لية كدة
رحمة مش عارفة انزلى على مهلك
شهد هاتى الحاجة اللى عندك ياشيماء
جة ماهر اخد الحاجات وجة يحاسب السواق قالة الحساب وصل
شيماء هو فى اية مالك ياخالتى نبيلة حد مزعلك
شهد قاعدة فى الشارع كدة لية ياماما هو فى اية
رحمة فى اية ياطنط ام محمد
ام محمد مفيش يابتى اصل اختك دعاء جت هى وحماتها
واخت زوجها وعوزين وسكتت
رحمة عوزين اية قولى ياطنط
ام محمد عوزين شهد تمشى من هنا يااما تدفعوا ليها عشرالاف جنية
شهد ولا تزعل وتعمل مشاكل انا من الصبح هامشى
رحمة تمشى فين ياماما من ملكك اللى الكل ميعرفهوش ان شهد وزوجها ليهم نص البيت
ام محمد ازاى بس يابتى هى مش بت اخت الحاجة
رحمة ايوة ياطنط بس لما دعاء صممت على بيع البيت علشان تاخد حقها وجابت ناس تمنت البيت شهد وزوجها هم اللى دفعوا الفلوس لماما اللى عطتهم لدعاء
الحاجة نبيلة ولااااا ياادهم راحوا نادى عمك صابر تلاقية فى المسجد
ادهم حاضر ياستى
ماهر ازاى تركبوا مع حد غريب وانا موجود
رحمة مش وقتة ياماهر نتكلم بعدين
شيماء شهد مالك الحقووونى البنت وقعت من طولها
رحمة والكل جرى عليها
رحمة شيالها ياماهر طلعها فوق معاهم بسرعة ياشيماء
الحاجة نبيلة منك لله يادعاء يابنتى زى ماخليتى الناس تتفرج علين
ا
ام محمد ادخلى وراها شوفيها
الحاجة نبيلة دى جوزها سيبها امانة عندنا نقوم نبهدلها كدة
ماهر انا هاجيب دكتور عطية و ركب العربية ومشى
شيماء بدموع هى مش راضية تفوق لية
رحمة الدكتورة زمانة جاى
ماهر اتفضل يادكتور ياستار
رحمة اتفضل يادكتور
الحاجة نبيلة كلمى الدكتورة منى علشان ميلخبطش فى العلاج
الدكتور عطية كشف وجة يكتب الروشتة
رحمة دكتور ممكن تكلم الدكتورة اللى شهد متابع معاها قبل ماتكتب العلاج
دكتور عطية حاضر الووو اهلا يادكتورة
دكتورة منى
دكتور عطية ضغطها عالى والنبض ضعيف
دكتورة منى
دكتور عطية تمام عرفت اشكرك خدى معاكى
رحمة اسفة على تعب حضرتك مع السلامة
دكتور عطية حد يجيب العلاج دة بسرعة
ماهر اخد التذكرة وخرج جاب العلاج
دكتور عطية انا ركبت المحلول حد يعرف يشيل السن ولا ابعت ممرضة
رحمة انا بعرف يادكتور
دكتور عطية هى حتفضل نايمة مش هتقوم الا الصبح بلاش انفعال ماشى وتمش على علاج الدكتورة منى الف سلامة عليها
رحمة مع السلامة يادكتور
ماهر عوزين حاجة هاوصل الدكتور
رحمة وصل وتعالى عوزك فى حاجة مهمة
طق طق طق
ماهر اتفضل ياعمى صابر هاوصل الدكتور وجاى
الحاجة نبيلة تعالى ياشيخ صابر
الشيخ صابر خير ياحاجة
الحاجة نبيلة حكت لة اللى حصل مع دعاء وفى الاخر قالت وشهد وجوزها هم اللى دفعوا تمن نصيب دعاء
الشيخ صابر دعاء متنازلة عن نص البيت بيع وشړة وكمان العقود عندى وعندى وصل امانة ضدها والعقود متسجلة باسم رحمة
رحمة وانا عوزة ارجع الحق لاصحابة واتنازل عنة
لشهد لانة حقها
الشيخ صابر كدة جزاكى الله خير وانا معاكم لواحتاجتونى
الحاجة نبيلة انت وماهر تروحو معايا بكرة للمحامى
الشيخ صابر حاضر بس خلى بالك مفاتيح المسجد معايا علشان الصلاة
ماهر نروح الاستاذ ماجد
بعد صلاة العشا
الشيخ صابر حاضر هامشى علشان ازان العشا قرب السلام عليكم
الكل وعليكم السلام
ام محمد هامشى انا عوزين حاجة
شيماء ستى قولى لبتك زهيرة انا هنام عند خالتى نبيلة ماشى
ام محمد حاضر تصبحوا على خير
رحمة بصت فى الارض وقالت لماهر ممكن اطلب منك طلب
ماهر انتى تؤمرى طلباتك اوامر
رحمة نكتب كتابنا الاسبوع اللى جاى ونبقى نعمل الفرح بعد شهد ماتولد
شيماء رد ينحنوح قول موافق خلينا نفرح
رحمة بكرة نتصور ونخلص مع المحامى الاول
شيماء فينك ياعبدة الزفت
ماهر اقولك على مفاجاة عبدة هيتقدمليكى يوم الخميس هو كان عاملها مفاجاة ليكى وانا حرقتها
شيماء قلبى هيقف والله معقولة انا وعبدة
رحمة البنت هتجنن
ماهر بحبك يامرأتى
رحمة وشها احمر وسكتت
ماهر هامشى دلوقت عوزة حاجة
رحمة ايوة
ماهر أأمرى ياحبيبى
رحمة خلى بالك من نفسك
ماهر بعشق كسوفك وبعشق كل حاجة فيكى
رحمة امشى بئا
شيماء يلا بيتك بيتك خلاص خلصنا
الحاجة نبيلة اقفلى الباب ويلا نتعشى ونصلى وننام
شيماء اصحى شهد
رحمة الدكتور قال هتفضل نايمة للصبح
شيماء اقولك على حاجة ياخالتى
الحاجة نبيلة قولى ياسوسة
شيماء البت شهد دى وشها حلو على الحتة كلها وكل الولاد حبتها دى غيرت الناس فى الكام شهر دول تصدقى ولاد اختى دلوقت بيصلوا
الحاجة نبيلة عندك حق والله يابنتى
رحمة انا ماصدقت يكون لية اخت ريحتنى من الشغل فى حضانة المركز والحمد لله بقى معانا قرش كويس
الحاجة نبيلة يلا الاكل يابنات
شيماء هو مفيش مكرونة وفراخ
رحمة مسكتها من ايدها وفتحت الباب وخرجتها وقالت امشى رواحى عند زهيرة
الفصل 19
الحاجة نبيلة يلا الاكل يابنات
شيماء هو مفيش مكرونة وفراخ ياستى
رحمة مسكتها من ايدها وفتحت الباب وخرجتها وقالت امشى روحى عند زهيرة ومش عوزة
اشوف وشك
شيماء اة اة حرام عليكى الحقينى ياخالتى
رحمة بتضربينى
الحاجة نبيلة مالك يارحمة بتضربى البنت الغلبانة
دى لية
رحمة لسة بتتلفت شيماء دخلت وطلعت لسانها ووقفت خلف الحاجة نبيلة
رحمة تصدقى مش هادخل المكرونة البيت خالص
شيماء متقدريش خالتى بتحبنى وهتعمللى
نطيييييرررررر عند فيلا ابو جاسر
الاستاز محمد نفسى افرح بجاسر هو دلوقت منتبه لشغلة ياريت يشوف هناء بنت الحاج سعيد صاحبى
شهيرة هو لسة معرفش حاجة عن مرأتة
الاستاذ محمد لا دى زى متكون ابرة فى كوم قش
شهيرة انا هاسافر لة طلما مش عوز ياجى وهاحاول اقنعة
الاستاذ محمد ياريت دحتى خالد صاحبة خطب وكمان
كام شهر هيدخل
شهير والله انا حزينة على مرأتة الغلبانة ياترى راحت فين لوكانت جت عندى والله كنت اخدتها حقها
الاستاذ محمد ربنا يقدم اللى فية الخير
انا داخل المكتب اخلص باقى الشغل
شهيرة وانا هانزل انا وسعدية نجيب طلبات البيت
الاستاذ محمد خدى السواق بلاش تسوقى انتى
شهير حاضر عوز اكل مخصوص اجيبة
الاستاذ محمد لا العادى متتأخروش
شهيرة لسة الساعة سابعة لسة بدرى
شهد بت ياشيماء انت نايمة كدة لية واحنا امتى
شيماء بتفرك فى عينيها انت صحيتى حمدالله على السلامة
شهد هو اية اللى حصل مش فاكرة حاجة
شيماء انا كنت واقفة جنبك لقيتك وقعتى وحكت لها اللى حصل
شهد وضعت ايدها على بطنها وقالت ربنا يسترصح و ولادى بخير
شيماء متخفيش ربنا يكملك بخير
شهد يارب امين بقولك تعالى نصلى وننزل نعمل اكل والا انا جعانة جامد
شيماء يلا ياقطة
اتوضوا وصلوا شيماء حرمآ
شهد جمعآ بأذن الله بقولك هاتى الشنطة اللى فى الدلاب من تحت
شيماء حاضر اههة خدى ياابلتى
شهد فتحت الشنطة وخرجت منها فستان حرير طبعى سكرى بحملات بالبدى بتاعة بطرحتة وقالت خدى دة ياحبيبتى والله ماحد لبسة
شيماء اخد اية دة شكلة غالى اوى وقماشتة مشوفتهاش فى اى محل هنا
شهد فعلا هو مستورد بس ميغلاش عليكى
شيماء بكت وقالت معقول انا غالية عليكى للدرجة دى
شهد انتى اختى ابت خد الشنطة دى حطية فيها مبروك عليكى
شيماء منحرمش منك ربنا يخليكى هالبسة يوم خطوبتى
شهد ربنا يفرحك يلا ننزل نحضر الاكل
شيماء هنعمل مكرونة باللبن
شهد تقصدى عزيزية ماشى وبصت فى التلاجة بس مفيش لبن
شيماء هاروح اجيب لبن من عند ستى واجاى
شهد ماشى
رحمة صباح الفل على العسل
شهد صباح العنبر حبيبتى معلش قلقتكم علية
رحمة الحمد لله انك بخير اصحى ماما تفطر معانا فين شيماء
شهد هههههههه راح تجيب لبن عوزة تعمل مكرونة باللبن عزيزية
رحمة ههههههههه دى مدمنة مكرونة
شيماء خدى
ياشهد جبنة قريش ولبن من عند ستى
رحمة صباح العسل ياسوسة
شيماء صباح الفل يابطتى صحى خالتى
نروووووح اسكندرية عند رحاب
رحاب صباح الفل يامشمشة عاملة اية
مشيرة تعبانة معدش قادرة خالتى فريدة مشغلانى مرمطون ليها ولعيالها
رحاب طب وعمى حسين مش بيدافع عنك
مشيرة من يوم ماعرفت بموضوع شهد وبابا معدش لة اى سلطة دبتشتمة وبتعيارة بشهد
رحاب معلش ياحبيبتى هابقى اجى اساعدك فى المطبخ ومراجعة دروسك يومين فى الاسبوع
مشيرة ياريت هو اخوكى نادر كويس
رحاب الحمد لله هو مش بيكلمك
مشيرة لا مكلمنيش من زمان ابقى سلمى علية هادخل من الشارع دة للمدرسة عوزة حاجة
رحاب تسلمى ياحبيبتى
رحاب طلبت عدة ارقام
خالد الوووو صباح العسل حبيبتى
رحاب قوم ياكسلان هتتاخر على الشغل
خالد بحبك
رحاب هاقفل
خالد والله العظيم بعشقك
رحاب قفلت الفون وضحكت فونها رن تأنى
رحاب بسرحان انا داخلة على المصنع اقفل بئا
خالد هاجى النهاردة نخرج شوية
رحاب مش هينفع
خالد هينفع انتى مرأتى بقولك
رحاب نعم
خالد بعشقك يامرأتى
رحاب وانا كمان وقفلت
خالد اشطااااااا ماما ياماما
ام خالد الفطار جاهز ياحبيب هههههههه
خالد بحبك ياماما
ام خالد حاسب لاصدق ربنا يسعدك يابنى رحاب كويسة
خالد ايوة بتسلم عليكى
ام خالد ربنا يسلمها سلم عليها
خالد حاضر انا ماشى الغتت بيرن علية الظاهر عوز حاجة
ام خالد ربنا بفك كربة ويرجعلة مرأتة
خالد يارب ياماما سلام ياحبيبتى
نزل على السلم الووووو جاسر خير يابوص
جاسر شهد مظهرتش بروضة
خالد لا والله واغلبت وكمان اهلها محدش يعرف عنها حاجة
جاسر ست شهور وانا بټعذب عليها
خالد ربنا يلم شملكم
جاسر يارب ابعتلى اوراق المناقصة اراجعة وخلى بابا هو اللى يمضى الورق وحط السعر على اخر لحظة ماشى
خالد اوكية يابوص حاجة تانى
جاسر شكرآ
وتمر الايام لا جديد غير قرب خروج توأم شهد الى النور وبالنسبة للحضانة فقد كسبت شهرة جامدة وبقت فترتين وشيماء اتخطبت
شهد قبل الفجر بساعة ماما ياماما الحقينى ااااة
الحاجة نبيلة اية يابنتى هو حصل
شهد ايوة ياماما الحقينى هاموت ااااااة
رحمة بنعاس مالك ياشهد
شهد الحقينى انا بولد
رحمة قامت تجرى واتصلت بماهر
ماهر بنوم الوووو مين معايا
رحمة البس وتعالى بسرعة شهد بتولد
ماهر قام يلبس وقال اجهزو دقيقة واكون عندكم
رحمة ماما ادى المتاح لطنط ام محمد علشان شيماء تدى العيال لحد مانجى
الحاجة نبيلة لا
لفصل 20
شهد الحقينى انا بولد
رحمة قامت تجرى واتصلت بماهر
ماهر بنوم الووو مين معايا
رحمة البس وتعالى شهد بتولد
ماهر قام يلبس وقال اجهزو دقيقة واكون عندكم
رحمة ماما ادى المفتاح لطنط ام محمد علشان شيماء تفتح الحضانة لحد مانجى
الحاجة نبيلة لا خليكى انتى مش هتقدرى تتحملى صړيخ شهد هتتعبى
رحمة مستحيل اسيب اختى لوحدها هاطلع اجيب شنطة لبس الولاد من فوق
الحاجة نبيلة وهاتى غيار لشهد معاكى
رحمة حاضر
ياماما
ماهر بيب بيب يلا ياجماعة
رحمة اركبى ادام ياماما
الحاجة نبيلة لا علشان اسند بنتى وانتى اركبى جنب جوزك وكلمى الدكتورة منى ولا الدكتور ناصر
رحمة هاكلم الدكتور ناصر زمان الدكتورة منى نايمة
وطلبت رحمة
رقم دكتور ناصر
دكتور ناصر خير يابنتى اوعى تكونى بتولدى
رحمة هى فعلا بتولد ومش عارفة ارواح فين
الدكتور ناصر رواحو مستشفى المركز هتلاقوا كل شيئ جاهز
رحمة حاضر متشكرة
دكتور ناصر شهد دى بنتى ربنا يقومها بالسلامة
شهد هاموت ياماما الحقينى يارحمة
رحمة قربنا نوصل ياحبيبتى سرع
شوية ياماهر
ماهر مسك ايد رحمة وقال مش هينفع علشان متتبهدلش
الحاجة نبيلة بتمسح عرق شهد خلاص فاضل شارعين ونوصل
ماهر قعد يضرب كلاكس بتاع الامن فتح الباب
الحاجة نبيلة حد يلاحقنا البنت تعبانة
الممرضات اتلمت ولقوا دكتوة منى معاهم
دكتورة منى يلا بسرعة على العمليات خلاص ياشهد يلا حد ينادى دكتور حاتم
رحمة يانهار احوس دكتور حاتم يابختك ياشهد دكتور حاتم اكبر دكتور نسا وتوليد فى المحافظة
ماهر وطى على ودنها وانتى عرفتى منين ياعسل
رحمة بخضة ها من التليفزيون وكمان دى معروفة يعنى
ماهر عقبال ماتتبعى معاة
رحمة ابو شكلك قليل ادب
ماهر سامعك على فكرة
رحمة بدموع انا خاېفة عليها اوى شكلها تعبان
الحاجة نبيلة ماهر خد رحمة واتمشوا شوية لما تقوم بالسلامة هارن عليكم
شهد الحقوننننى ھموت
دكتورة منى خلاص العيل على وشك الخروج اجمدى حبيبتى
شهد هاموت يادكتورة ارحمينى
دكتورة منى خلاص حبيبتى حاجة بسيطة قولى يارب
شهد يارب اها اها الحقوننننى
وفجاة سمعوا صوت بكاء طفل صغير
دكتور حاتم يلا فوقى واجمدى علشان بنتك فوقى وخپطها على وشها بشويش
دكتورة منى خاېفة يغمى عليها والبنت تتعب
دكتور حاتم هاتوا الجاهز بسرعة وركب ليها نفسى بسرعة ولحظات وخرجت البنت
دكتور حاتم يلا بسرعة اخلصوا تنضيف وجهزو محلول بسرعة نص ساعة وكل بقاااا تمام
الحاجة نبيلة رنت على رحمة جت تجرى لقتها قاعدة وعلى كل رجل عيل
رحمة بسم الله ماشاء الله ممكن اشيل ياماما
ماهر هاتى ياماما أأذن فى ودنهم
الحاجة نبيلة خد يابنى
خدهم ماهر وازن فى اذنهم وعطاهم لرحمة
دكتورة منى شهد دلوقت فى اوضة عادية الحمد لله ولدت طبيعى
الحاجة نبيلة الحمد لله تعبانكى معانا يادكتورة
دكتورة منى عيب تقولى كدة ربنا اعلم انا بحب شهد اد اية حمد الله على سلامتها
رحمة وهى تقدر تخرج امتى
دكتورة منى ممكن النهاردة بعد العصر بس خليكم بكرة علشان هى لازم تكتب العيال بنفسها وتسجلهم فى مكتب
الصحة وتعمل ليهم بصمة كعب وتحليل يعنى حاجة روتنية
الحاجة نبيلة ماشى يابنتى نقدر ندخل عندها
دكتورة منى ايوة دكتور حاتم خلها فى اوضة لوحدها اقعدو براحتكم عن ازنكم
رحمة جزاكى ربنا خير يادكتورة منى متشكرين
دكتورة منى دة واجبى
فون شهد رن
رحمة بصت لماهر وقالت دة دكتور ناصر
ماهر رد علية
رحمة السلام عليكم
دكتور ناصر وعليكم السلام حمد الله على سلامتها هى كويسة
رحمة لسة داخلة عندها الاوضة بس دكتورة منى طمنتنى عليها
دكتور ناصر تمام لما تفوق خليها تكلمنى
رحمة حاضر يادكتور مع السلامة
رحمة وماهر رواحو و الحاحة نبيلة فضلت مع شهد وعدى اليوم
وجة صباح يوم
شهد ماما ياماما فين عيالى
الحاجة نبيلة حمد الله على السلامة اهم نايمين
شهد حلوين ياماما ممكن اشوفهم
الحاجة نبيلة خدى ياستى دة ادم بية
شهد بسم الله ماشاء الله جميل ياماما
الحاجة نبيلة اموال لو شوفتى العسل دة اجمل فرحة فى الدنيا رحمة دخلت وقالت دى بتاعتى انا
شهد امشى يابت روحى اتزوجى وهاتى عيال
ماهر بابتسامة مااحنا هنحدد الفرح على طول
رحمة ابوشكلك قليل الادب
ماهر حمد الله على السلامة يلا افطرو وانا برة غيرو واجهزو علشان نروح قبل الحر
رحمة استنى افطر معانا
ماهر خلى ام ادم برحتها
الحاجة نبيلة خدى يارحمة كلى مع جوزك برة
رحمة حاضر ياماما
شهد الحمد لله فين لبسى ياماما
الحاجة نبيلة اهوا يلا هاساعدك
شهد خلى رحمة تجيب تصريح الخروج
الحاجة نبيلة حاضر
ماهر انا جبت التصريح هاسخن العربية
شهد سندت على رحمة ونزلت ووركبت وراحوا لكتابة الاولاد
الموظف خير عوزين اية
شهد عوزة اطلع شهادتين ميلاد لاولادى
الموظف فين الاب
شهد مسافر مساك شركة باباه فى فرنسا وادى بطاقتى وبطاقتة والقسيمة
الموظف انتى بتقصدى جاسر محمد صاحب شركات
شهد ايوة واية المشكلةادى بطاقتى وبطاقتة والقسيمة كمان
الموظف ممكن خدمة ياهانم
شهد انا مش هانم تحت امر حضرتك
الموظف عندى ابنى مهندس لو يمكن البية يشغلةعندة
شهد حاضر لما يرجع بالسلامة
الموظف اتفضلى استازة سيدة
سيدة امرك يااستاز
الموظف خلصى الهانم بسرعة
سيدة حاضر ثوانى اكون خلصت
شهد خدى ياست الكل فراشة فى المكتب هاتى حاجة ساقعة لكل اللى فى المكتب والباقى على شانك
الست الفراشة ربنا يخليهم ليكى يابنتى
شهد يارب يلا ياجماعة
ماهر اركبى ياست شهد
شهد من امتى انا بقيت ست شهد يااسطى ماهر اية اللى زاد علبة
ماهر اللى زاد انك بقيتى مرأت جاسر باشآ
الفصل 21
ماهر اركبى ياشهد هانم
شهد من امتى انا بقيت شهد هانم يااسطى ماهر اية اللى زاد علية
ماهر اللى زاد عليكى انك بقيتى مرأت جاسر باشآ
شهد تشكر يازوج اختى انا هاشوف اى حد يوصلنى طلما بقيت شهد هانم
رحمة اركبى يلا ياشهووود خلينا نروح
ماهر ساكت خالص
شهد اسطى ماهر ممكن تركن على جنب خمس دقائق بس
ماهر تحت امرك وركن
شهد بص ياسيدى انا حصل معايا وحكت لة كل حاجة ودموعها نازلة
ماهر يانهاراحوس بقى فى ناس مفترية للدرجة دى
رحمة واكتر ماانت شايف دعاء اختى
شهد هو انت تعرف جاسر
ماهر عز المعرفة كنت شغال معاه وسبت الشغل وكمان خالد صاحبة الوحيد هو اعز اصدقائى
شهد اوبااااااا بكدة انا ضعت وطبعا هتقول لجاسر انك تعرف مكانى
ماهر عيب عليكى يا ام ادم دانتى امانة فى رقبتى انت اخت رحمة
شهد ربنا يسترك انت فعلا نعم الاخ
رحمة
اقسم بالله لو كنت قولت كلام غير كدة كنت اطلقت النهاردة
ماهر مسك ايد رحمة بالنسبة لينا قدامك شهرين وتكونى فى بيتى والا هاجى
اقعد عندكم فى الاوضة بتاعتك معاكى ولا اية ياام
ادم
شهد حقك بجد كتر خيرك
الحاجة نبيلة زى النهاردة الشهر