روايات

بقلم ماهي احمد-5

الظابط معتز : ارمر ياحسام بيه . البت دي تدخل الح.بس يومين تلاته كده اصل عايزها تجربه
سمر : ليه انا عملت اي
حسام : معملتيش ياقلب امك ( بس كيفي كده )
سمر : والله ماهعمل حاجه والله ياحسام بيه ماهعمل حاجه
معتز : خلاص ياحسام بيه باين عليها غلبانه
حسام : يلا يابت روحي ولو شوفتك تاني هحطك في الحجز
سمر : حاض.ر .. حاض.ر
—————————–بقلمي مآآهي آآحمد ——————–
حسام: انا عايزك معايا في حوار

الظابط معتز: انا قدها
حسام : عارف وع.شان كده اختارتك انت
الظابط معتز : اؤمر
حسام : انا عايز انقل غالب ورعد المتهمين في خطف هدير مراتي لسجــ,,ـن تاني .. سجــ,,ـن بعيد محدش يعرفه
الظابط معتز: ( ضم حواجبه باستغراب) وده ليه ؟ وازاي ننقلهم من غير أذن
حسام : ع.شان هييجي اللي يهربهم وطلع حافظ كل شبر في القسم
ومافيش وقت ناخد أذن .. القسم هنا حراسته ضعيفه
الظابط معتز: طيب مانزيد الحراسه عليه
حسام : برضوا هيدخل لو عملنا اي هيدخل انت ماتعرفهووش
الظابط معتز: هو مين
حسام : يوووووه بطل اسئله مافيش وقت دلوقتي .. اسمع كلامي احنا لازم نتــ,,ـحرك
الظابط معتز: وانا اي اللي هاخده من ده كله
حسام : حقك .. يرضيك ترقيه السنه تبقي ليك السنه دي
الظابط معتز: يرضيني جدا
حسام بص لمعتز
حسام : ادخل هاتهم من جوه .. وانا هقول بكره اسبابي للمنشاوي بس بعد ما اكون اتطمنت انهم خلاص بعدوا ع.ن هنا خالص
الظابط معتز نده علي العسكرى
العسكري : تمام يافندم
الظابط : ح.ض.ر البوكس المصفح بسرعه .. وهات رعد وغالب من السجــ,,ـن بسرعه ..
بقلمي مآآهي آآحمد
الظابط معتز طلع هو وحسام واخد غالب ورعد معاه حطهم في البوكس وقفل عليهم
معتز : هنروح علي فين دلوقتي
الظابط حسام : هنوديهم قسم المقطم هيقضوا في هناك مش اقل من اسبوع في ظابط ح.بيبي زيك كده مفهمه علي كل حاجه ومحدش هيعرفلهم طريق .. لحد ما اخلص امورى مع الكلب اللي اسمه داغر ده
معتز : انا مش فاهم مين داغر بس ماشي اللي تشوفوه
بقلمي مآآهي آآحمد
حسام مشي واول ما قرب من المقطم والشوارع بقت فاضيه
بيبصوا حسوا بحاجه خبطت وهبدت علي البوكس من فوق
معتز : ( بخضه وخوف ) اي ده في ايه
حسام طلع م.سدسه بسرعه من جيبه ووقفوا العربيه ونزل هو والعساكر اللي معاه

وبقوا واقفين حوالين العربيه وبيبصوا يمين وشمال مافيش
حد فجأه لقوا زي حاجه بتتحرك قدامهم بس بسرعه جدا
مش بيلحقوا يشفوها
داغر قرب من اول عسكرى وض.ربه في دماغه افقده الوعي هو والعسكرى التاني
معتز من كتر سرعه داغر بقي يقول
معتز : ( بيبص يمين وشمال ) اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
في ايه
حسام : داس علي سنانه وبقي يض.رب ناــ,,ـر في كل حته ( ده دااااااااااااغر)
بقلمي مآآهي آآحمد
داغر في لحظه م.سك معتز ووقف وراه بس الغريبه انه مكانش بيمــ,,ـوتهم بيفقدهم الوعي وبس
ميرا في الوقت ده كانت بتفتح البوكس لغالب ورعد وطلعتهم معاهم في العربيه
داغر اخد الم.سدس من حسام ووقف قدامه
داغر : انا اقدر اك دلوقتي بدم بارد بس للاسف ماقدرش ..
داغر ساب حسام واقف ومشي وركب العربيه واخد الذئب معاهم وطلعوا علي المينا
حسام : مش هسييك والله ما هسيبك ياداغر
حسام طلع يجرى ورا داغر وبقي يمشي وراه من بعيد
بقلمي مآآهي آآحمد
( غالب وهما راكبين العربيه )
غالب : انا مش عارف اقولك اي علي كل اللي بتعمله معايا ياداغر
داغر : انا بردلك اللي انت عملته معايا مش اكتر
رعد : انا .. انا
داغر : انت تخرس خالص مش عايز اسمع صوتك
رعد: _________
غالب : بس ازاي .. ازاي خليت حسام هو اللي يطلع.نا من الح.بس ومن غير ولا نقطه دم واحده حتي
داغر : في الاول مكنتش عارف ازاي اخرجك من القسم وانا مش عارف اي شبر فيه بس لما ميرا جاتلي ولسه هتتكلم سمعت صوت ذبذبات في جيبها عرفت انه حاطط ميكرفون في جيبها وبقيت اقول لميرا علي اللي انا عايزه يحصل ع.شان اخليه يفتكر انه سابقني بخطوه واني هطلعك من السجــ,,ـن ع.شان يخاف ويطلعك هو وفضلت م.ستنيه انا وميرا قدام السجــ,,ـن بالساعات لحد ما دخل وطلع وانت معاه ومشيت وراه وقدرت انا اخرجك من بره زي ما انت شوفت كده
ميرا : خلاص هتمشي ياداغر

ميرا : مكاني مش هنا ياميرا
غالب : مكانه مع الطفله .. مع الطفلع وبس
ميرا : هي الطفله عايشه 
حسام : والله ياعمي انا كنت عايز اقول كده بس مارضيتش لح.ض.رتك تزعل وتقولي … ( ولسه هيكمل )
المنشاوى: ياريتك كنت قولت بس كله من بنت الگ”لب دي هي اللي ممرمطانا وراها وبس .. بس بعد كده تبقي رجليها تخطي عتبه البيت وهتشوف اللي محدش شافه مني قبل كده هها بأيديه دوول ع.شان اخلص منها ومن قرفها
هدير وقتها كانت بتسمع كلام باباها ومكنتش مهتمه بكلامه ولا اي حاجه كانت باصه قدام وهي في ح.ضن مامتها وبس ودموعها نازله منها
حسام بص في المرايه اللي قدام علي هدير وابتسم
——————بقلمي مآآهي آآحمد —————————–
اسراء بقت ترن علي حسام كل شويه وحسام يكنسل
المنشاوي : ماترد بقي يابني وتخلصنا بدل ما كل شويه يرن وصدع.ني كده
حسام : حاض.ر ( بلع ريقه ) حاض.ر ياعمي
حسام : الووو
اسراء : انت فيييين .. انت مش قولت يومين واليومين بقوا تلاته انا م.ستنياك من امبارح وانت ولا عبرتني
حسام : خلاص .. خلاص ياعزت هخلص واجيلك
اسراء : قسما برب العزه ياحسام لو ما جيت حالا لا اكون باعته الفيديو للمنشاوي حالا
حسام : خلاص والله قولت جاي
المنشاوي : بتكلم مين ياحسام
حسام : ابدا ياعمي ده .. ده عزت صح.بي ..
المنشاوي : طيب اقفل بسرعه ع.شان تركز في الطريق
اسراء : اي ده هو المنشاوي جنبك .. حلو اوي ع.شان ابعتله الفيديو وانت معاه بالمره
اسراء بعتت رساله للمنشاوي وصوت الرساله عمل صوت
حسام قلبه وقع في رجليه وبقي حاطط الفوم عبي ودنه وهو مش قادر يستوعب ان اسراء بعتت الفيديو فعلا
المنشاوي طلع الفون بيفتح الواتس لقاها رساله من اسراء بتقول فيها
اسراء : عمو ممكن تطمني علي هدير اصل بتصل بيها تليفونها مقفول
المنشاوي قرا الرساله وحسام بقي ينزل عرق
المنشاوي : دي رساله من اسراء بتطمن عليكي ياهدير
حسام اول ما سمع كده اخد نفسه واتنهد
اسراء كملت كلامها في الفون
اسراء : المره دي كانت قرصه ودن بس لكن لو ماجيتش في خلال ساعه واحده هبعتله الفيديو بجد سلااااام
حسام : سلام. .. سلام ياعزت
المنشاوي : مال وشك اصفر كده ليه
حسام : انا .. لا .. لا اابدا ولا اصفر ولا حاجه انا زي الفل
بس لازم اوصلكم وهاروح لصاح.بي اصله تعبان شويه
المنشاوي : طيب وانا هستناك بعد ما تخلص تيجي تتع.شا معانا
بقلمي مآآهي آآحمد
حسام : حاض.ر ياعمي حاض.ر
حسام وصل هدير والمنشاوي واول ما سابهم طلع علي اسراء علي طول وكل تفكيره انه لازم يخلص منها لانها زودتها اوي بجد
———————-بقلمي ماهي احمد——————————
سمر بتتصل علي اسراء
اسراء : الووو ايوه ياسمر
سمر : مال صوتك
سمر اول ما قالت كده لاسراء .. اسراء انفجرت في العياط مره واحده
سمر : مالك يا اسراء فيكي اي طمنيني عليكي
اسراء : مخنوقه .. مخنوقه اوي ياسمر والحمل تقل عليا حاسه اني عايزه اطلع اللي جوايا واحكي لحد علي كل اللي بيحصل معايا
سمر : طيب اهدي .. اهدي انتي فين دلوقتي
اسراء ادت الع.نوان لسمر

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock