روايات

ادهم و نيهال ج٤

زينب بصت علي شكل بنتها البهتان والخاسس بنتها مطفيه تلقائي دموعها نزلت : مالك يا تغريد ايه اللي فيكي دا انتي كُنتي زينة البنات كلها ايه اللي صــ,,ـابك يبنتي ؟

تغريد ابتسمت لكن ابتسامتها مطفيه ابتسامة حزن : انا كويسه يمكن محدش فاهمني وانا مش عايزه حد يفهمني انا مرتاحه كدا ارجوكي كفايه كلام….ارجوكي
” زينب مسحت عيونها وسابت الصنيه جنبها وقامت طلعت علي برا واخدت قرار انها لازم توديها لدكتور نفسي ”

” تغريد اتعدلت علي سريرها وفضلت قاعده مبتعملش حاجه غير انها قاعده وحطه ايدها علي ودنها وبتعيط بصمت ”

تغريد بوجع : كفايه بقا كفايه الدوشه اللي في دماغي دي هتمو.تني…اخلص منها ازاي

…………………..

” في شقة نهال ”

” نهال فاقت من النوم كانت الدنيا ليلت ملقتش ادهم جنبها نادت عليه اكتر من مره لكن مردش عليها ف عرفت انه مش في الشقه ”

نهال مسكت فونها ورنت عليه ، كان ادهم قاعد في مكتب الحجز قام طلع برا ورد بعد شويه : ادهم انت فين صحيت ملقتكش جنبي

ادهم : حبيبي انا برا البيت في مشوار كدا مردتش اصحيكي وانا نازل..محتاجه حاجه ولا ايه ؟

نهال اتنفست بقوه : لاء كنت بس بشوفك فين..هتتأخر برا

ادهم ابتسم وقال بهزار : لاء متقوليش ان وحشتك

نهال ضحكت بخفه علي طريقة كلامه وقالت بحب : فعلا وحشتني وفعلا هتوحشني يا ادهم

ادهم ابتسم بحب وكان لسه هيرد عليها لكن السكرتيره جت تنادي عليه فقال : طيب شويه واكلمك يسطاا ” وقفل ”

نهال نزلت الفون من علي ودنها وبصت عليه بصدمه : هكلمك..ويسطاااا ! بيكلمني علي اساس راجل ! ” ورنت تاني عليه لكن ادهم كنسل عليها وهي شاطط من الغضــ,,ـب ”

ادهم : لاء كمان اسبوعين ايه انا عايز حجز بالكتير اوي بعد بكرا ولو موجود بكرا يبقي اكرمتني اوي

صاحب المكتب بصله وقال بعمليه : هو موجود بعد بكرا بس هيبقي غالي عليك شويه يا فندم احجز ولا هتستني ؟

ادهم : مفيش مشكله احجزلي ” وفعلا ادهم حجز علي بعد بكرا ودفع حق التذكره واخدها وركب عربيته ومشي ، في طريقه للبيت قابل واحده بتبيع ورد بين العربيات ست غلبانه لكن الورد اللي معاها فعلا يخطف العين ”

ادهم وقف عربيته عند الست وبصلها ببتسامه : بكام باقة الورد يا ست الكل ؟

الست ابتسمت وشاورت علي بوكيه ورد كبير لونه احمر ملفوف لفه شيك اوي : الحمرا دي ب ٢٥٠

ادهم طلع ٣٠٠ واخد الباقه وقالها بالطُف : حلال عليكي الباقي ” ومشي بعربيته ” هتفرح بالورد اوي انا حاسس

” بعد شويه نزل ادهم من عربيته وفي ايده بوكيه الورد ، دخل البيت وهو محروج حد يشوفه دخل ومن حظه البيت كله كان نايم اتنهد براحه وطلع علي شقته فتح ودخل ”

نهال طلعت من الاوضه علي فتح باب الشقه وهي مضايقه اووي : انت كنت بتكلمني علي اني راجل ليه يا ادهم والورد دا لمين ” وشاورت علي باقة الورد ”

ادهم ابتسم وقال برومانسيه : الورد للورد ياست نهال ” وباس خدها ”

نهال شمت الورد وابتسمت وبصتله بتأثير : ادهم انا بحبك اوي بجد بحبك ” وحض.نته اوي ”

ادهم بادلها الحض.ن بحب وغمض عيونه : انا عديت مرحله الحب يا نوله بقيت مُدمنك الوقت من غيرك هيبقي بايخ وممل مش عايز اتخيل ان بليل هنام بعيد عن حض.نك

نهال ضميته اكتر وقالت : طب قولي لما توحشني هعمل ايه هتصرف ازاي ؟

ادهم شالها وراح قعد علي كنبة الصالون وقعدها علي رجله ورجع شعرها ورا ضهرها : انا وعدتك ان مش هتأخر وعد عليا ان مش هخليكي تحسي بغيابي هنتكلم بليل لحد ما تنامي مني والصبح هرنلك اكلمك قبل الشغل

نهال ابتسمتله وقالت : وهتبعتلي كاجو من السعوديه ؟

ادهم ضحك بخفه وقال : وعين الجمل ولوز كمان عيني نفسها لو عيزاها متغلاش عليكي محتاج منك تخدي بالك من نفسك عايز راجل في ضهري

نهال خبطت علي صـ,,ـدرها وقالت : وراك راجل قد الدنيا اوعي تقلق يا ادهوووم

ادهم شد شعرها بخفه : لاء مدام فيها ادهووم يبقي انا اطمنت يحبيبة ادهوووم ” وغمزلها ” طيب ايه مفيش حاجه كدا ولا كدا لأدهووم

نهال بغباء : حاجه زي ايه يعني حدد يحبيبي ؟

ادهم مشي ايده علي طول ضهرها : يعني جوزك مسافر والله اعلم هيرجع امتي اي حاجه تصبره علي حريــ,,ـق الغُربه

نهال لسه الغباء مسيطر عليها فقالت بستفسار : طب ايه اقوم اجهزلك الشنطه يعني ولا ايه

ادهم بصلها وهو مش عارف ياخد ردة فعل خبطها بضهر ايده علي كتفها : قومي قووومي يخربيت فصلانك

نهال ضحكت ومسكت ايده : استني يا ادهم متبقاش قفوش كدا الله ” وحاوطت رقابته ” هتوحشني

ادهم بص في عيونها وقال بحب : ولو قولتلك انك وحشاني من دلوقتي

نهال وهي بتفك ازراره : وعمال تضيع في الوقت ليه لما انا وحشاك….

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

شاهد أيضاً
إغلاق
زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock