روايات

بقلم بسملة بدوى 3

صهيب بتوتر…… مافيش وقام دخل اخد شاور وخرج والفوطه محاوطه خصره وقطرات الميا على عضلات صدره كان شكله خاطف الانفاس
روز كانت بتتأمله بحب كبير وفجأه فاقت وقالت بغضب……. البس حاجه يا صهيب هتاخد برد كده
صهيب كان شارد بيقول في نفسه……. الاوراق دي لو مع اعداءي هيبقى ارحم ليا من انها لو كانت وقعت في ايد الحكومه وروز ، لا لا مش هسمحلها تعرف حاجه عنها لاء لو عرفت كل حاجه هتنتهي
قاطعه صوتها…… صهيب صهيب صهييييييييب
صهيب بنرفزه…… اي صهيب صهييييب اييييي عاااايزه اي اسكتي بقا
روز خافت جامد ودموعها نزلت بصمت وشهقاتها بتزداد
صهيب مسح على وشه بعصبيه وكمل لبس وخرج ورزع الباب وراه جامد ونزل ركب عربيته ووراه عربيات الحراسه لشركه نزل بجبروته وهيبته ودخل وريأكشن وشه مش بيبشر بالخير ابدا والموظفين واقفين مر’عوبين من شكله وهدوءه المخي.ف
صهيب ركب الاسانسير لدور مكتبه وبعدين دخل لقا السكيرتيره واقفه على الباب واول ما شافته قفلت الفون وابتسمت بتوتر
صهيب بخب.ث……… شيري تعالي ورايا
شيري بتوتر…… احم صهيب باشا عرفت الي حصل
صهيب بخب.ث…….. ايوا عرفت بس عادي
شيري بصدمه وتسرع…… عادي ازاي ياباشا دي ورق صفقات مشبوهه
صهيب بشر ومسكها من شعرها جاامد وقال بصوت زي فحيح الأفعى…… وعرفتي ازاي انها صفقات مشبوهه اظن المعروف بس انها ورق مهم
شيري بزعر…….. ااا
صهيب وهو بيضغط على شعرها اكترررر………. مين الي باااعتك يابت
شيري بدموع…….. وربنا ياباشا انا عبد المأمور هو قال هحطلك مليون جنيه في البنك باسمك غير العربيه والشقه لو جبتله الورق بقلمي بسمله بدوي
صهيب بغضب جحيمي…… مييييين الشخص ده
شيري بالم وخوف…….. عععماد الي اتفق معاايا يا بيه
صهيب بشر ورماها تحت رجله وقال باستحقار…… انتي هاتقولي على كل الي تعرفيه فاااااااهمه
شيري بخوف……. بس
_مااابسش اخلصيييييي
ااا عماد عماد الشريف وكمان يباشا انا معايا معلوما.ت مش هتعرف تجيبها غير مني بس توعدني انك تسيبني بعدها وتهربني برا بعيد عنهم صدقني ياباشا ورحمه امي المعلوما.ت دي خطيره اوي
صهيب ببرود….. موافق قولي الي عندك
شرين بخوف…… انا عرفت منهم انك بتشتغل في الما’فيا صح
بصلها باستنكار وبرود شديد….. كملي هي دي المعلوما.ت
عارف مين الي عايز يد’مرك
مين محمود ولا استني انت لسا قايله عماد الي متفق معاكي
شيري: ايوه بس عماد ده شريك ومحمود بن عم مراتك برده شريك معاه انما الراس الكبيره ا وفجأه رصاصه اختر’قت دما’غها صهيب جري على الشباك الزجاجي شاف واحد في المبني الي قدامه معاه قنا’صه ولابس اسود في اسود ووشه مش باين
صهيب بصوت جمهووووري
لحراسه الي طلعوا بسرعه اول ماسمعوا ضر-ب النا’ر ……. بسرعه وراااه وفجأه مسك فونه يرن على روز مفيش رد خاف اكتر وفي الاخر ردت
روز بعياط وخوف…… صهيب الحقني يا صهيب في ناس غربيه في القصر يا صهيب انا تحت السرير مستخبيه منهم….. عاااااا انتوا مين عايزين مني اييي سيبوني صهييييب صهييييييب الحقني
وفجأه الصوت اختفى
صهيب نزل جري ركب العربيه للقصر في حاله فوضى ومفيش حد فيه والحراس مرمين على الارض قعد يزعق فيهم وهو هيمو’ت من الخوف عليها وفجأه افتكر السلسله الي اديهالها فيها Gbc. بقلمي بسمله بدوي
فتح فونه عشان يعرف هي فين
وبعدين ركب عربيته ورجالته وراه ونزل في مكان مهجور وفيه مخزن كبير وعليه حراسه مشدده
صهيب بهمس لرجالته…….. الهوهم واشغلوا تفكيرهم لحد ما ادخل جوا وبعدين خلصوا عليهم من غير صوت وبالفعل قدر يدخل جوه وقعد يدور على روز مش لاقيها لحد ما سمع صوت انين وبكاء مكتوم راح ورا الصوت لقا روز متكتفه وفي شريط مكمم بقها وفجأه دخل محمود وبعديه عماد وبعدين واحد مابنش منه غير ضهره العريض
محمود بضحك…….. اي رايك في المفاجأه ههه
وراح شال الشريط الي على بقها
روز بخوف…….. محمود انت ازاي مش انت خالص اتغيرت و
محمود لسا هيمد ايده يلمس وشها، صهيب راحله وضر-به بالبوكس
روز بفرحه….. صهيب
عماد بخب.ث…… اهلا اهلا بصهيب باشا رجل الاعمال ولا اقول زعيم الما’فيا هه
روز بصدمه……. زعيم مافيا اي انت كذاب صهيب ظابط اصلا
عماد بسخريه…… ظابط ههه حلوه دي
الشخص الاخر……… نورت يا صهيب
صهيب بص اتجاه الصوت هو عارف الصوت ده كويس بس بيكذب نفسه وفجأه……..

طي

صهيب بص اتجاه الصوت هو عارف الصوت ده كويس بس بيكذب نفسه
صهيب بصدمه: سا. هر
ساهر بسخريه……. ابو الصحاب صاحبي وعم عيالي ليك واحشه
صهيب واقف مصدوم رجله مش شيلاه
روز بصراااخ…….. مستحيل انتوا كذابييييين صهييييب برئ صهييييييب اصلااا ظااااابط
ساهر بسخريه……. يعيني عليكِ انتِ مضُحوك عليكِ
صهيب بوجع داخلِ وغضب حجيمي……… ليِ يا صاحبي
ساهر ببرود……… متقولش يا صحبي انت عمرك ما اعتبرتني صاحب ليك
صهيب بصدق……… ايوه انا عمري ما اعتبرتك صاحب ليا انا معتبرك اكتر من اخويا يا ساهر
ساهر ببرود…….. كذاب انتَ عمرك ما اعتبرتني صاحب ليك انت اصلا مابتسبش فرصه انك تِهني فيها وانا خلاص عرفت مين حبيبي ومين ع’دوي
صهيب بضحك…… ههههه لا بجد ضحكتني ههههه عارف هترجع ندمان يا صاحبي او هه يالى كنت صاحبي
ها قبل ما انسى انا فعلا كنت زعيم الماف’يا بس اي كنت انما الوقتي رجعلت لشغلي والوقتي اقدر اقولكم مقبوض عليكم
عماد بغضب……. ازاااااي يعني انت مترفد قدامي من الشغل ازاااااي يعني
صهيب ببرود….. هو انا مقواتلكش بص يا سيدي مش دي خطه مني عشان اقب.ض عليكم
عماد بغضب شديد……. هنخرج منها زي الشعره من العجييينه يابن المغربي واوعدك اني اول ما هخرج اول حاجه اعملها هقت-ل’ك هتقلللل’ك ياااااصهيب
صهيب ببرود……. ادخلوا يا رجاله

جت الشرطه وحاوطوهم
صهيب: ده لو خرجت بص بقا اول حاجه عمليه خطف تاني حاجه تهد’يد ظابط بالق’تل، تالت حاجه شغل تحت الطربيظه وبلاو’يكم كلها معايا رابع حاجه ودي الاهم قرب منه واداله بالبوك’س في وشه، ونزل ضر’ب فيه لمح محمود بيحاول يهرب شاف عصايه حديد مسكها ضر’به بيها جامد
صهيب بغضب جحيمي……… رايح فين يا****** ها دا انت حسابك كبير معايا اوي يبن ال****** نزل ض-رب فيه
وقال بصوت عالي جدا…….. خودهم من قدامي اخلصوااااااااا
صهيب بص على ساهر بوجع
ساهر ببرود……. احبسني يالا يا صاحبي هه
صهيب مسح على وشه بعصبيه واِتجهه لروز يفكها وحض.نها جامد وهي تشدد من احتضانه وانفجرت في العياط…… صهيب حبيبي انتَ بخير
صهيب بعش.ق مسح دموعها برقه واشتالها وقبل ما يخرج….. اقب.ضوا عليه
ساهر بصله كتير وقال بغموض…….. متزعلش منِ كل ده الي عملته ده لمصلحتك ومشا معاهم
روز بحزن…… انامش مصدقه ساهر عمره ما يعمل كده صدقني في حاجه غلط
صهيب بصلها بغيره قامت ضاحكه وقالت……… بَحبك
صهيب بعش.ق…….. بعش.قك يا روزي

وروحوا عدا شهرين وكانوا اجمل شهرين عدوا عليهم وروز بطنها بدات تكبر بسبب الحمل

كانوا قاعدين على السفره وفرحانين وجو اسري سعيد وفجأه دخلت شابه في منتصف العشرينات شهقت بعنـ,ـف وهي شيفاهم قاعدين على السفره……. الله الله بقا اجي من السفر وبالصدفه اعرف انك اتجوزت عليا يا استاذ صهيب

روز بصدمه………

: الله الله بقا اجي من السفر وبالصدفه اعرف انك اتجوزت عليا يا استاذ صهيب
روز بصدمه: ننعم في حاجه…….. ده جوزي انا صهيب جوزي انا
البنت غمزت لصهيب

صهيب بتمثيل……. اسيا انا اسيا انتي فاهمه غلط دي دي
روز بصتله والدموع في عيونها…… انا اي هاا اهي اهي لا ده جوزي انا بس انتي كذابه صهيب عمره ما يعمل فيا كده ويخد’عني اهي اهي اكيد في حاجة غلط رد رد عليا يا صهيب انا اي

صهيب بضحك وحب……. انتي روحي وقلبي وعمري وحبي الاول والاخير وبنتي وكل حاجه ليا وحض.نها وطلعها من حض.نه ومسح دموعها برقه روز لسا هتتكلم قاطعتها البنت وهي بتقول….. الله الله بقا صهيب البارد الدبش بيقول كلام رمانسي لا لا مش مصدقه حد يقر’صني
صهيب بغيظ……. لسانك يا لمضه
البت قرب من روز وقال بحب…… احم محسونك اسيا اخت الاستاذ
روز ببراءه……. يعني انتي مش مراته وبعدين لي عملتي كده انا قلبي كان هيقف و
صهيب بسرعه…… بعيد الشر عنك يروحي
روز بغضب مزيف…… لا ابعد حرام عليك بجد خضتني جامد
صهيب بضحك…… كله من اسيا انا ماليش دعوه
اسيا بضحك مماثل…… انا مالي يا لمبي بس مراتك مزه اوي يا صهيب يا خويا
صهيب رفع حاجبه باستنكار وقال بغيره…….. عارف يالمضه
اسيا بضحك…… انا اكبر منك على فكره ماشي احترمني صهيب بغرور…. انا مافيش حد اكبر مني كل زي بعضه عندي
اسيا بضحك……. مغرور وبعدين سلمت على الباقي
اسيا بمرح…….. استسمحكم بس آخد المزه ندردش مع بعض شويه واخدتها معاها ومشيت
في الجهه الاخري

عند ملك
في نفسها يلهوي ده طلع الظبوطه الي ض-ربته بالالم يلهوي عليا
زيدان ابتسم بخب.ث وقال…….. اهلا اهلا يا دكتوره نورتي بس سؤال هو احنا اتقتابلنا قبل كده
ملك بخوف وفي نفسها…… الحمدلله مش فاكرني بس بس ابتسامته دي مخو.فاني اوي ياربي يارب خليك معايا وعدي الايام دي على خير
زيدان بخب.ث……. دكتوره ملك انتي معايا
ملك بتوتر…… ااا ايوه مع حضرتك
زيدان قام وقف وراح ناحيتها…… متأكده
ملك بقلق……. ااايوه
زيدان بخب.ث……… طب لو قولتلك ان فاكرك وكويس اوي كمان يا ملك مش انتي البت الي خاطبها كان بيخو’نها وبعدين سابها عشان صحبتها
ملك عيونها دمعت وقال بحزن……. لو سمحت انا قافلت الصفحه دي بعدئذنك متفتحوهوش تاني
زيدان بمكر…… اممممم لي بس ما احنا بندردش مع بعض اهو الا قوليلي يا ملوكه هو سابك لي بس بجد ما لوش حقك والقي عليها نظره جر’يئه…… يوكنشي اخد الي عاوزه منك و ا
ملك اسكتته وهي بتضر’به بالا’لم بعزم قوتها وقالت بغضب….. اسكت انا اشرف من الشرف ولسا راحه تمشي برا الاوضه فجأه

في مكان تاني خالص
الحق يباشا

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى