قصص قصيرة

دخلت شقتي لقيت جوزي

حبيبتي
سارة
ربنا يخليك ليا يارب بقولك ايه هو انا ممكن اروح عند عمي اقعد عندهم يومين كده
وليد 
امممم انتي عارفة اني بحبك ومش بقدر ارفضلك طلب خلاص يا حبيبتي بكرة هاخدك اوديكي عند عمك
وتاني يوم وليد قال لدينا انه هايروح يودي سارة عند عمها ويبقي يروح لها وفكرت دينا في فكرة وقررت تتنقم منه… وراح وليد عند عم سارة ورجع اتصل بدينا وقالها..
وليد
انا راجع على البيت.. اهو يا دينا وهجيلك
ردت دينا وقالت 
طيب بقولك ايه ماتخليني اجيلك انا طالما مراتك راحت عند عمها ومش موجوده
فكر وليد كده شوية وقالها 
ماشي يبقي كويس برضو بدال ما حد من الجيران يشوفني وانا داخل عندك
وفعلا راحت له دينا ووليد قالها 
ها قوليلي في ايه وعايزة مني ايه يا دينا اخلصي عشان ترجعي شقتك بسرعه قبل ما حد من الجيران ياخد باله
دينا 
اخص عليك يا وليد بقي كده اخرتها مش عايز تشوفني وانت عارف اني انا بحبك ومش قادرة استغني عنك
وليد
ارجوكي يا دينا انا قولتلك خلاص كده احنا خلصت حكايتنا مع بعض يعنى دي هتبقي اخر مره تشوفيني فيها وهنطلق
دينا
طيب يا وليد هتبقي اخر مره بس خليني معاك شوية عشان خاطري انت قولت انها هتبقي اخر مره خلاص خليها آخر مره بس تفضل معايا بص اقولك حاجة ادخل خدلك شاور وانا هروح المطبخ اجهزلك الاكل اللي بتحبه ونقضي وقت مع بعض وبعد كده اعمل اللي انت عايزة
وليد
هتدخلي مطبخ سارة
دينا 
الله وفيها يعنى يا وليد
وليد بنفاذ صبر قال 
ماشي يا دينا هدخل انا اخد شاور بس هتبقي اخر مره يا دينا خليكي عارفه كده انا ضميري بيموتني وانا بعمل كده وبخون ساره
دينا
حاضر يا وليد حاضر يلا ادخل بقي
وفعلا دخل وليد الحمام ودينا فتحت تليفونة واخدت رقم سارة وقفلت تليفونه وبعتتلها رسالة بتقولها فيها…
دينا
جوزك بيخونك دلوقتي في شقتك ولو مش مصدقة ارجعي دلوقتي شقتك وانتي هتشوفي بعينك وهو معايا 
كانت ساره قاعده في اوصتها في بيت عمها وهي بتسمع الرسابه وقالت بدموع..
سارة 
ده ايه الهزار الرخم ده لما اتصل على وليد..
واتصلت سارة تليفونة مقفول وقالت لنفسها 
ايه ده تليفونة مقفول ليكون الكلام ده صحيح
معقولة وليد يعمل كده ومين ياترى دي انا حاسه اني اعرف صوتها

دينا
تعالي يا وليد جنبي هنا انت وحشني اوي يا حبيبي
واقعد وليد جنبها على السرير وقال
دينا مش هينفع كده انتي عارفة ان ده سرير مراتي سارة
دينا
يوه يا وليد يعني هي سارة هنا ما هي مش موجوده 
_ وفي الوقت ده رجعت سارة الشقه ودخلت وسمعت صوت ضحك في اوضتة النوم فتحت سارة الباب شافت دينا مع وليد وقفت مصډومة مش قادرة تتكلم
وليد پصدمة 
سارة انتي ايه اللي رجعك دلوقتي
دينا بخبث
اهلا يا حبيبتي تعالي ادخلي انتي مش غريبة ياسارة ده وليد يبقي جوزي زي ما هو جوزك
سارة بدموع
اييه جوزك ازاااي انت اتجوزتها دي يا وليد دي اللي انت كنت بتقولي ما تتكلميش معاها خالص ولا ليكي دعوة بيها
دينا 
ومالها دي بقي ياعنيا ايه مشبهش ولا مشبهش ده هو اكيد كان بيقولك كده عشان ما تعرفيش اللي بينا
وليد بقلق
انتي اخرسي خالص سارة انا هفهمك كل حاجة
سارة 
تفهمني ايه يا وليد تفهمني ايه ياخاين بقي تتجوز دي انا عايزة اطلق يا وليد طلقني انا عندي اقعد في الشارع ولا اعيش معاك دقيقه واحده
دينا 
ومالو يا وليد طلقها يا حبيبي أصلها مش وش نعمة
وليد 
انتي تخرسي خالص بصي يا سارة اسمعيني بس
سارة 
مش

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock