روايات

مهره بقلم فاطيما

وما بقتش تنصد.م طبعا من طريقته ولا كلامه ولا افعاله لان ما كانتش دي اول مره يمد ايده عليها

وما ردتش عليه وسابته ودخلت الاوضه ټعيط وتبكي على احزانها وما بتستجراش تقول لمامتها ولا لباباها

وعدت الايام واضطرت انها تشتغل وترجع لمعمل التحاليل تاني وعرفت والدتها ان هي مش قادره تقعد من غير شغل وحاسه بملل وما قالتلهاش على العيشه اللي ما يعلم بها إلا ربنا اللي هي عايشه فيها

وهو كالعاده كل ما تقبــ,,ـــــض بياخد منها الفلوس اللي هي اصلا ما بتكفيهمش الشهر اكل ولا شرب لحد ما خست خالص ونزلت النص من الاكل القليل

وده هو كله وراضيه وساكته وما بتتكلمش واثناء ما هي قاعده في يوم لقيت جوزها داخل عليها واول ما شافته هو واللي معاه قلبها طب وقع في رجليها وقالت له پصد.مه

يتبع..

بسم الله الرحمن الرحيم

لاإله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين

الجزءالثاني

اسكريبت

جراح المهرة

وده كله وراضيه وساكته وما بتتكلمش واثناء ما هي قاعده في يوم لقيت جوزها

داخل عليها واول ما شافته هو واللي معاه قلبها طب وقع في رجليها وقالت له پصد.مه وهي بټض.رب على صدرها

مين دي اللي انت جايبها معاك ومدخلها بيتي وحاطط ايدك على كتفها بتملك شكل ما تكون اختك ولا مراتك فهمني فورا مين دي

بص لها عمرو ورد عليها ببرود وقال لها

دي مراتي الثانيه واللي هتعيش معانا هنا في الشقه دي عاجبك ولا مش عاجبك

المره دي الصد.مه نزلت على قلبها فلقته اثنين ولسانها اتلجم وما بقتش عارفه تقول له ايه

وفــ,,ـاقت لنفسها وراحت عليه وقالت له وهي مصدومه من فعلته

اه يا حقېر يا ساڤل يا ندل اتجوزت علي انا بعد كل القرف والعيشه الغم اللي انا م.ستحملاها معاك

ومتجوز من مين

من دي ست قربت

تجيب سن امك

انا مش

مصدقه نفسي ومصدومه فيك صډمه عمري

عمري ما كنت اتخيل انك تطلع اقذر بني اد.م شفته في حياتي

وبصت على اللي متجوزها وقالت لها

اتجوزتي فيه ايه ده يا خايبه هيجوعك وهيعريكي وهيمرمطك زي ما هو ما بيعمل فيا كده مفكره ان تحت القبه شيخ .

بصت لها الثانيه وضحكت ضحكه خليعه وقالت لها وهي بتم.سك ايد عمرو وبتغيظها

مش محتاجه منه يشتغل ولا محتاجه فلوس يا ح.بيبتي انا عندي فلوس توزنك انا كل اللي انا محتاجاه ح.به وح.ضنه وحنانه .

خلاص ما بقتش قادره تنصد.م فيه اكثر من كده كل حاجه اتوضحت قدامها وخدت الشرخ اللي هتعيش عليه طول عمرها ند.مانه ومقهوره على التجربه المريره اللي ع.شتها معاه وقالت له

ياه بقى رايح تتجوز على مراتك واحده اكبر منك في السن علشان تص.رف عليك انا بجد اخذت صد.مات في عمري منك عمري ما كنت اتخيلها طلعت احقر بني اد.م على وجه الكره الارضيه

وراحت تافه في وشه .

م.سح التفه بتاعتها من على وشه وراح عليها وم.سكها من شعرها جامد وض.ربها على ضهرها وعلى بطنها وقال لها بفحيح

اه يا زباله يا اللي ما تربتيش تصدقي انا الغلطان اللي لحد دلوقتي عايش مع واحده زيك يلا بره من هنا انتي طالق يا زباله .

وراح طاردها بره الشقه على حالها زي ما هي

وطبعا عمرو ما لوش كبير ابوه وامه ما بيقدروش عليه نهائي وهو الصغير الدلوعه بتاعتهم

و خرجت مهره وحالها لا يسر عدو ولا ح.بيب زي ما هي بشعرها المنكوش وبجسمها المضړوب وبوشها اللي علامات ايده عليها وراحت على جارتها واخذت منها جلابيه وطرحه وراحت على بيت ابوها بمنظرها اللي يقطع القلب واول ما شافتها مامتها قالت لها بخضة وهي بټض.رب على صدرها من منظرها

يا ح.بيبتي يا بنتي مالك فيك ايه ومين اللي عامل فيكي كده

تعالي ادخلي يانن عين أمك

وشدت ايديها امها ودخلتها وهي سانداها وواخداها في ح.ضنها من منظرها اللي يقطع القلب

وابوها اول ما شافها جري عليها واخدها في ح.ضنه وسالها

مالك يا مهره فيك ايه يا ح.بيبتي منظرك عامل كده ليه

مامتها عملت لها كوبايه عصير فريش وجابتها لها وسابوها تهدى شويه

وبعد نص ساعه وهم حاضنينها الاثنين وقاعدين جنبها م.ستنينها تتكلم بصيت لهم ود.موعها نازله على وشها وقالت لهم

انا جايه لك النهارده يا بابا وبعترف لك ان انا طلعت غلطانه وطلعت اغبى بني اد.مه في الدنيا

طلعت اغبى بني اد.مه علشان ما سمعتش كلام ابويا الراجل الكبير الفاهم والواعي وهو بينصح بنته وبيرشدها للطريق الصحيح ومشيت وراء د.ماغها ومشيت ورا الهوا الكذاب

راجعة لك وانا متهانه ومكسوره ومضړوبه وكل احساس وحش في الدنيا راجعه لك بيه

راجعة لك وكلي ند.م على كل لحظه قضيتها من غير ما اسمع كلامك وعارضتك فيها ووقفت قصادك ودافعت عن حقېر ما يستحقش اني ابيع دنيتي وحياتي الحلوه اللي ع.شتها في وسطكم علشان خاطره

راجعة لك يا بابا ومن حقك تض.ربني وتبهدلني وتعمل فيها ما بدالك علشان ما سمعتش كلامك

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8 9الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock