روايات

زوجي وأخته

انا اماني سني ٢٧ سنة
علي قدر متوسط من الجمال كنت بحب وبعزة وبحترمة جدا
عمري مازعلتو ولا رفضتلوا طلب كنت عايشة في بيت عيلة انا وجوزي وامو وأبو
واختو كنت اوي
كنت بتمنا اني أفضل في بيت العيلة معاهم
ديما كنا نسهر مع بعض باليل ونضحك سوا لحد ما انعس خالص وابقا عايزة انام
فضلنا مع بعض لحد الساعة ١ باليل
حماتي طبعا وحمايا مشيو ودخلوا شقتهم
وقعدنا انا وجوزي واختو لحد ما جوزي قالي روحي نامي انتي علشان عايز اختي في موضوع مهم جدا
انا قولتوا حاضر تصبحو على خيررر
بس كنت حاسة انوا هيحصل حاجه 
بس بعمل نفسي نائمه
ولما بيجي بحس انوا تعبان
شويه ويسدق ما ينام
اكلموانا واسالو انت جيت ياياسر
اه جيت نامي بقا علشان انا فصلت
ليه هو تعبان من ايه
انا قبل ما بدخل بيبقا شايفه عادي جدا ومفيوش حاجه
المهم انا بقا بعد ما دخلت بنص ساعة خرجت من اتسحب عشان محدش يحس بيا ولا ياخد بالة
هما حسوا بحد برة وصوتهم الي كنت سمعاة اتمنع
مبقتش سامعه
وقفت وقربت على الباب شوية
لقيت صوت رجلين بتقرب نحيت الباب
رجعت اجري بسرعة علي دخلت على وعملت نفسي نايمة
لقيت ياسر دخل عليا انا حاسه بي
وحب يشوفني صاحية ولا نايمة لانو كان متوقع اني انا الي كنت عليه
قرب عليا وقالي اماني اماني انتي نمتي
انا ..اه نمت في حاجة يا حبيبي ولا اي
عايز حاجة اقوم اعملهالك ..
ياسر لا عايز سلامتك انا كنت بطمن عليكي بشوفك ولا لسة 
اة نمت يا حبيبي اول مادخلت ..
. ماشي خلاص كملي نوموانا شويا وهناك
امانيامممم ماشي طيب عايز اي حاجه
ياسر لا نامي
اماني ماشي هنام تصبح على خير
انا عملت نفسي نايمة
بس من جوايا اۏلع في خصوصا بعد شكوكي الي ماكنتش اتخيل أنها تحصل 

مقفلش الباب وقعدو يتكلمو بصوت عالي وكلام عادي زي ما يكون فهموا اني عرفتهم
او حد شك فيهم
ده حيوان
مكنتش عارفة افكر اعمل ايه
نمت لما صحيت لقيتوا مشي علي الشغل بتاعو من غير مايصحينيولا يقولي قومي اعملي فطار
انا صحيت ونزلت تحت عادي زي كل يوم جهزت الفطار لحمايا
بس انا باين علي وشي ان في حاجة أو تعبانه
حمايا سألني مالك يااماني في حاجة معاكي
لا يا عمي مفيش حاجه سلامتك حمايا..شكلك تعبان
..لا ياعمي عندي شويه صداع بس
..سلامتك طيب تعالى اقعدي مش هتفطري ولا ايه
لامليش نفسي.. افطر انت بالهنا والشفا
وسبتوا ودخلت عملت الشاي وحطيتوا قدامة ولقيت اخته صحيت وخرجت من اوضتها وبصتلي بتقول صباح الخير يااماني انا مردتش ارد عليها
وبصتلها كده باستغراب الي هو ازي تعملي كده لقيتها
حطت وشها في الارض وسبتها وطلعت حطيت ليهم الشاي
وقولت لحمايا انا رايحة عند امي شويا وراجعة
حمايا. طيب قولتي لجوزك
.اه هتصل بي انا وهقولوا .. ومشيت من غير ما اقولوا
ورحت عند امي وقعدت معاها شويه وباين علي وشي الحزن
وكل شويه حد يقولي مالك
رديت عليهم تعبانه شويه مفيش حاجه
عندي شويه صداع
هدخل الأوضة اريح شويه
دخلت اوضتي وفضلت ابكي ياترا اعمل ايه في المصېبه دي اتصرف ازاي
امي دخلت عليا الاوضة لما شفتني اتخضت
مالك يااماني فيكي هو جوزك ضړبك ولا زعلك
قولولي وانا ابهدلوا
. لا مفيش حاجة انا مخڼوقة شويا
حاولت امي معايا تعرف مني في اي
انا مش قادره اقول حاجه ولا اقولها ايه
يابنتي مالك ..مفيش ياماما تعبانه شويا خلاص بقا.
برحتك يااماني وطلعت امي من الاوضه
اتصل ياسر بيا وسالني طلعتي من البيت ليه من غير ما تقوليلي
انا عارفه مين الي قالو بس سكت
اصل امي تعبانة شويا ياياسر وانا اټخضيت عليها لما كلمتني وملحقتش اقولك ومشيت

1 2 3 4الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock