روايات

ادهم و نيهال ج٤

ادهم رفع وشها ليه وقال بهمس مبحوح : كنتي عايزه تقولي ايه أنا سمعك ؟

نهال بصتله بتوهان : اناا مكنتش عايزه اقول حاجه
ادهم وهو بيمشي صوابعه علي شفايفها : امال عايزاني رايق ليه ؟

نهال حست انها مشتقاله وبدون سبب رفعت أيدها لرقابته وباسته من شفايفه بحب وقالت بهمس : ادهم انت واحشني حساك بعيد عني من زمان

ادهم برفع حاجب : انتي بتهزري احنا يوميا مع بعض..

نهال منعته من الكلام بشفايفها : بتكون مع بعض بس مش بحس بنفس الشوق اللي انا حساه دلوقتي

” ادهم رفعها من وسطها وغرق في حض.نها وفعلا حس أنهم مشتاقين لبعض من غير سبب ، قطع حبهم صويت سلوي ونوال ”

ادهم بعد عن نهال وهو بينهج : دا صوت امي ؟

نهال غطت نفسها بمفرش السرير واتكلمت بصوت يكاد يكون مسموع : وصوت نوال كمان انزل قبل ما يمو.تو بعض

” ادهم فضل يدور علي هدومه اللي حطها علي السرير قبل ما يدخل الشاور كانو مرمين علي الارض اخد البنطالون ولبسه مقلوب وهو مش واخد باله ولبس التيشيرت ونزل جري علي السلم وهو بيمسح عرقه وبيرجع شعره وبيحاول يكون طبيعي ”

“” انتظروا القادم “”

٣١__٣٣

الفصل الواحد والثلاثون 31

” نوال واقفه شايلة صنية اكل وواقفه قدام سلوي اللي عماله تزعق فيها ”

سلوي لنوال : منزله اكل ليا ليه مفكراني كبرت ومش هعرف اخدم نفسي دا انتي عليكي تسميني يابت انتي واحده ملهاش امان سيبتي جوزك اللي لمك ومشيتي والله اعلم روحتي فين وابني الاهبل مأمن ليكي ورجعك تاني

نوال بصتلها وهي كلها غيظ منها : أنا متربيه كويس وعارفه الأصول ويشهد عليا ربنا أن من يوم ما طلعت من البيت هنا وكان بسببك اوعي تنسي دا انا طالعه شريفه وبكرامتي رجعته برضو شريفه وبكرامتي محدش لمس شعره مني وانا عملتلك الاكل من ذوقي..

ادهم نزل و بصلهم وزعق : لاء بقولكم ايه شغل نسوان وقرف أنا مش ناقص مش هسمح أن اهلي بيتي صوتهم يطلع برا لأي سبب من الأسباب أيه اللي حصل مخليكم واقفين تردحو قصاد بعض كداا  ” في الوقت دا نزلت نهال وقفت جنب جوزها بعد ما لبست إسدال ، وجيه صلاح علي صوتهم العالي ”

نوال حطت صنية الاكل علي الكنبه وقالت بهدوء : اسمع يا ادهم أنا كنت قاعده في شقتي جميله جت رنت الجرس قالتلي انزلي اعملي اكل لخالتي قولتلها يجميله أنا عامله حسابها معايا في الغدا ونزلتلها الغدا تقوم تقولي اخاف اكل من ايدك لتكوني عامله عمل فيه ولا حطالي سم دا يرضيك ؟

سلوي بصت لها بغيظ : شوف البت زي الحربايه ازاي بتتلون علي كل مكان شويه

صلاح شد مراته وراه ووقف قدام أمه : اسمعي يما أنا علشان امنع المشاكل والحوارات بينك انتي ومراتي كل دقيقه قولتلك أنا هاكل في شقتي وملكيش دعوه بيا مراتي نزلتلك اكل تستاهل ضر.ب الجزم أنها نزلته وانا حسابي معاها بعدين ” وبص لنوال ” خدي بنتك واطلعي شقتك ورجلك متعتبش بيت امي تاني

” نوال اخدت بنتها وطلعت علي شقتها وهي كلها غيظ من حما.تها بس جوالها فرحان من واقفة جوزها معاها ، ونهال ابتسمت لها وهي طالعه من تحت لتحت  ”

سلوي بندب : يا ميلة بختك في عيالك يا سلوي قال هاتي رجاله تسندك قال جبت جوووز رجاله وتربيتهم وبقوة قد الشُحوطه وجوزتهم نسوانهم ناقص تضر.بني

صلاح قعد جنبها : يعني علشان نرضيكي يما كل واحد فينا يطلق مراته ويقعد جنبك كدا هتبقي مبسوطه وكدا جيبتي الرجاله اللي هتسندك ؟

ادهم قعد جنبها من الجنب التاني وقال بهدوء : بعدين نسوان مين اللي تضر.بك تلاته بالله العظيم اقطعلك رقابتهم ” وبص لنوال ” نوله فنجان قهوه من ايدك يظبط دماغي علشان متبرجله

نهال ابتسمت وبصت لصلاح : اعملك معاه يا ابو غزل ؟

صلاح بشكر : مفيش مشكله بس ساده ياريت ” دخلت نهال المطبخ تعمل القهوه ، وادهم وصلاح فضلو يتكلمو وسلوي ساكته بتسمعلهم ”

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock