روايات

بقلم بسملة بدوى 3

ط
صهيب بشر…………… نعم يرو’ح امك عايز تشوف مين
محمود بتوتر……….. ررووز
صهيب بثرت عااالي عصبي………… متنطقش اسمهاااااا اوعاااااااااك تنطق اسمها على لساااااااانك ال*******
محمود بغضب……….. هو قولت حااااجه اىا جاااي بقولك اني خلااااص عايزهاااا تسامحني عشان ابدأ حباه جدبده وخلاص انا شوفت بنت الحلاال يبقى خلاص خايف من اي
صهيب بسخريه………… انا اخاف منك انت ههه خيالك واسع اوي ولسا رايح يركب العربيه
محدود في نفسه……….. استحمله عشان توصل للي عايزه ماشي ياصهيب ال********اصبر عليا بس
محمود بسرعه بيلحقه قبل ما يركب العربيه………… صهيب استني ياصهيب انا عارف اني والله غِلط بس انا ندمان ومش هعرف ابدأ من جديد هحس بالذنب على طول وروز اقصد احم مدام صهيب برده بنت عمي ومن لح’مي ود’مي
صهيب ببرود……….. موافق
محمود فرح وقال……… طب ممكن اشوف روز احم اقثد مدام صهيب بقلمي بسمله بدوي

صهيب بصله بستهزاء وقال…….. لا
محمود بهدوء…….. صهيب دي اخر مره اشوفها خليها اشوفها
صهيب هز راسه ببرود وقال…… اخر مره
محمود في نفسه……… غبي قال اخر مرق قال هه اخر مره ليك انت مش انا ههه غبي

في الجهه الاخري

ساهر بغضب……….. يعني اي اتجوزها الكلام ده على ج.ثت*ي لو حصل انا اتجوز الشيطا’نه دي لييييه من قله البنات
الجد بخب.ث……… انا عارف كل حاجه ياساهر وعارف انك مجتش جنبها ولا حصل حاجه وعارف انها الي زقت روز
ساهر بصدمه……. نعم حضرتك بتهزر صح بقلمي بسمله بدوي
الجد بهدوء………. ساهر يا بني انت انا متأكد انك الي هتغيرها وغلاوتي عندك نفذ طلبي واتجوزها بقلمي بسمله بدوي
ساهر: بس
الجد: ساهر يا بني ما.تتعبش في قلبي انا ممكن امو’ت في اي وقت
ساهر : بعيد الشر عنك يا جدي انت ليك افضال كتير عليا ما.تقولش كده ان شاء الله تجوزها بس مش انا الانسان ده با جدي ارجوك

وفجأه الباب اتفتح ودخلت نانسي
نانسي اول ماشافت ساهر مثلت البكاء……… اهي اهي الحيوا*ن ده لسا بيعمل اي هنا يا جدو خرجوااااااا برااااااا
ساهر بخب.ث وفي نفسه…….. ماشي انتي الي جبتيه لنفسك وربنا لابربيكي من اول وجديد
وقال…….. انا اسف يا جدي انا عارف اني غلط انا بجد اسف ومستعد اصلح غلطتي
نانسي في نفسها………. ده اتجنن ده ولا اي هو اصلا مقربش مني بي احسن تلاقيه قرر ينسحب طبعا ما انا نانسي المغربي ما فيش حد يقدر يقف قدامي
قااطع شرودها ساهر بخب.ث…….. انا مستعد اصلح غلطتي دي واتجوزها
الجد فهمه وقال……. موافق
نانسي بصدمه وصراااخ /………

عند روز كانت بتسمع اغاني وترسم قاطعها خبط على الباب…… اتفضل
الخدامه……. صهيب بيه عايز حضرتك تحت في اوضه المكتب
روز بفرحه……. حبيبي يا صهيب اكيد جابلي الشيكولاته الي بحبها ونزلت جري لاوضه المكتب
وفتحت الباب بسرعه
صهييب حبيبيي اكيد جابلي النوتيلا الي بحبها عشان يصالحني بيها صح
وفجأه

محمود بسرعه……… اي القمر ده
صهيب بغضب وغيره عميا…….. اي الي انتي لابساااااااه دااااااااااا
روز بخضه………. ااااا انا انا
صهيب جري عليها واخدها في حض.نه بعيد عن عيون محمود عشاان يحجب الرؤيتها عن محمود وهو بيحاول يشوفها
صهيب بغضب جحيمي………….. غووور من هنااا اخلص براااا

محمود :بس
صهيب بعصبيه……. براااااااااااا
محمود خرج بعصبيه وهو بيلعن صهيب بكل الي يعرفه
صهيب بشر وهو بيطلعها من حض.نه: اي الي انتي لاااابساااااااه ده
روز برعب من شكله………. اااا انا ااناوالله والله ما اعرف ان في حد معاااك والله سوسن ما قالتليش
صهيب بغضب وهو بيشاور على لبسهااااا……. ولو مش انا قولتلك ما تخروجيش من الجناح بالهدوم دي
روز بدموع………. انا انا بس والله مش اخدت بالي انا بس كل الي كان هااممني الشيكولاته والله ما اخدت بالي يا صهيب واللله صدقني

صهيب بعصبيه……. فاكره المره الي فاتت عملت فيكي اي عشان خرجتي كده
روز برعب…….صصهيب وفجأه……..

صهيب بعصبيه…….. فاكره المره الي فاتت عملت فيكي اي عشان خرجتي كده
روز برعب……….. ص. ه. ي. ب صهيب والله مكنتش اعرف
صهيب بغيره………… الحيوان شافك كده بصي ياروز انا عارف هعاقب’ك ازاي
صهيب قرب منها وبعدين ومره واحده لف وخرج برا الجناح ورزع الباب جامد
روز بصت على الباب بدموع وقالت …. والله ما كنت اعرف يا صهيب واللهي وقعدت تعيط انا بحبك اوي اوي يا صهيب
واقف ورا الباب وسمعها وقال……. وانا بحبك اوي بس انتي عنيده وانا اعند ومشا

تحت
نانسي بغضب……… نااااعم يتجوز مييين بقلمي بسمله بدوي
الجد لسا هيتكلم قاطعه ساهر بستفزاز…….. انا اي في مشكله
نانسي بصرت عالي وعصبيه…….. مشكله واااااحده انا مستحيل اتجوزه يجدي مستحييييل
الجد بخب.ث………. هو غلط ولازم يصلح غلطته يا نانسي
نااااانسي بسرعه…….. هو معملش حاجه
ساهر بمكر……… ازاي يا نانسي لا انا علطت ولازم اصلح غلطتي
نانسي بصوت عااالي وخب.ث …….. يااااجدووو سكتوواااا وبعدين انا مش هعيش مع واحد متجوزني عشان يصلح اغلاطه بس
ساهر بخب.ث…….. لا مش بس انا بحبك
نانسي بصتله بصدمه وقلبها بيدق جامد ولاول مره تاخد بالها منه كان (ساهر شاب وسيم بعيون زيتوني جميله طويل بجسد ممشوق وغضلات خفيفه جذابه وبشرته قمحي)
ونانسي( كانت فتاه جميله بس كانت بتحط ميكب اوفر كان بيخفى ملامح وشها الجميله وشعرها قصير ناعم لحد رقبتها جسد رياضي ومتوسطه القامه علطول بتلبس كعب عالي )
الجد في نفسه…….. يارب الي في دماغي يحصل انا عمري ما هلاقي واحد محترم وابن حلال زي ساهر ونانسي والله طيبه بس الطريق الي هي ماشيه فيه ده و’حش بس انا متأكد ان ساهر هو الوحيد الي هيعرف يغيرها بقلمي بسمله بدوي
نانسي فاقت وقالت….. قولت لا يعني لا انا مش موافقه وخرجت
ساهر في نفسه…… اصبري علياا بس وربنا لربيكي يا نانسي انا اترفض ماشي
وشاور للجد اني وراها وراها والجد ابتسم له بطيبه وامتنان

نانسي خرجت ولسا هتفتح العربيه، ساهر مسك ايدها بسرعه
نانسي بعصبي……. سيب ايدي انت ازاي تسمح لنفسك تمسك ايدي يا حيوان انت
ساهر مسك شعرها بغضب وقال……. لسانك ده هقطعهو’لك لو طول تاني انت فاهمه
نانسي بصاله بغضب وبتحاول تشيل ايده مش عارفه
ساهر بعصبيه…… سااااااامعهه
نانسي هزت راسها بخوف

ساهر: راحه فين بليل كده
نانسي بتهور: وانت مالك
ساهر برقلها قامت قايله بخوف…….. راحه النادي
ساهر ببرود…. لا خلاص مافيش الكلام ده
ناانسي بغضب…… يعني اي وانت بأي صفه تتحكم فيا
ساهر ببرود…… جوزك ويالا على فوق
نانسي بعصبيه…… بقولك اي انا قاعده بهاودك واخدك على قد عقل
قاطعها ساهر وهو بيرفع حاجبه باستنكار…… تاخديني على قد عقلي
نانسي: اااه
ساهر: طب يالا على فوق
نانسي: بقولك اي ابعد عن طريقي
ساهر /….
نانسي بعصبيه……. انت اتجننت
في الجهه
صهيب طلع لقا روز نايمه على السرير لسا هيقرب منها عرف انها صاحيه بس بتمثل النوم ابتسم بخب.ث
طلع فونه ودار ضهره
الو ايوه يحبيبتي النهارده ت مكملش الجمله و……..

صهيب طلع لقا روز نايمه على السرير لسا هيقرب منها بس عرف انها صاحيه بس بتمثل النوم ابتسم بخب.ث
طلع فونه ودار ضهره
_الو ايوه يحبيبتي النهارده ت مكملش الجمله ولقى الفون على الارض م’تكس.ر مليون حته.
صهيب بغضب مصطنع…….. اي الي عملتيه ده انتي قده
روز بغيره…… ايوه قده ونص يا صهيب
صهيب بخب.ث وس.خريه…….. اي ده صهيب كده اومال ابيه اي دي وبعدين انتي مش قد كلامك يا قطه قال قده ونص قال

روز بغضب…… صهيييب انت رايح فين
صهيب بخب.ث…… خارج وبعدين انتي مالك اصلا
روز بصوت عااالي……… ليااا انا مراااتك ماااشي وبعدين انت كنت بتكلم مين على الفون
صهيب بسخريه….. الوقتي مراتك اومال اي الي كل شويه على ورق على ورق دي هو فعلا طالما على ورق يبقى ملكيش الحق تعرفي انا رايح فين ومتدخليش فيه ولسا رايح يمشي
روز مسكت ايده جامد……… صهيب انا مستحيل اسيبك تخرج اي عاااوز تروح لها هاااا
صهيب بخب.ث……. ايوه عايز اورحلها على الاقل بتسمع كلمتي مش عنيده زيك وشد ايده ومشا
روز بدموع قعدت على السرير وخبت وشها بايدها…….. صهيب مش تسيبني انا بحبك انت اماني انا بحبك اوي مش تسيبني زيهم فجأه وحست بايد على شعرها رفعت وشها بفرحه….. صهيب
صهيب بحنان…….. ايوه صهيب
كنت عارفه انك مش هتسيبني اهي اهي مين دي يصهيب الي منت بتكلمها
صهيب بضحك…… ياهبله ماكنش في حد انا بس كنت بشوف رد فعلك
روز بغضب طفولي……. يا بارد و-ضر-بته -ض–ربه خفيفه على صدره
صهيب بخب.ث…… آه
روز بخوف……. اي مالك وجعتك اوي
صهيب بتمثيل….. جدا وحط ايدها مكان الض-ربه وقال: كده خفت خالص
روز بغيظ…….. يابارد خضتني عليك
صهيب بخب.ث……. سلمتك من الخضه يقلبي بقولك اي ما تيجي اقولك كلمه سر وغمز
روز بخجل…….. لا ابعد
صهيب بعبث: ابعد اي بس تعالي (وغاصوا في بحور عش.قهم)

في الجهه الاخري
بقلمي بسمله بدوي

الام: يا ملك اخلصي اتأخرتي على الشغل
ملك: يااماما خلاص اهو خلصت
الام: بسم الله ماشاء الله يا حبيبتي قمر 14
ملك: حبيبيتي يا مامتي هامشي انا بقا بسرعه عشان اتأخرت
اللم بستغراب…… اي ده اومال فين مي مش مفروض تكون معاكي في يوم زي ده غربيه ده انتو اكتر من اخوات مش اصحاب بس
مي في نفسها…… اومال لو عرفتني الي عملته فيا ياماما هه اخوات ههه اهي اخدت خطيبي مني هه الحمدلله اني مش قولتلك انتي مش ناقصه تعب
ملك مااالك روحتي فين
احم انا معاكي ياماما اهو معلش سرحت شويه احم تلاقيها مشغوله شويه يماما هامشي انا بقا
مع السلامه يا بنتي ربنا يوقفلك ولاد الحلال ويجعلك في كل خطوه سلامه يا بنت بطني
نزلت ركبت تاكسي للمستشفي الجديده
دخلت وهي مبهوره بشكل المستشفي الكبيره
راحت للاستقبال…… احم لو سمحتي انا الدكتوره ملك عبد الرحمن فين مكتب المدير
تمام يا دكتوره اركبي الاسانسير للدور ال10 اول اوضه على ايدك اليمين
_تمام شكرا وطلعت على السلالم عشان بتخاف من الاسانسير
طلعت وهي بتنهج من تعب السلالم وخبطت على الباب
سمعت صوت رجولي مميز…… اتفضل
_احم حضرتك انا الدكتوره ملك عبد الرحمن و
رفع وشه من الاوراق الي قدامه
زيدان بصدمه….. انتي
_انت
ملك في نفسها….. يلهوي ده طلع الظبوطه الي ضر-بته بالالم يلهوي عليا و….

عند روز صحيت من النوم على لمساتك صهيب الحنونه على وشها
صهيب بحب…… صباح الفل والياسمين على ورده حياتي
روز بخجل….. صباح النور يا حبيبي
صهيب بمشاكسه……… اي القمر ده اول مره اشوف القمر بيطلع الصبح كده
روز بكسوف…… صهيب بقا الله
صهيب لسا هيتكلم قاطعه الفون الي مش مبطل رن
روز: رد على الفون ليكون حاجه مهمه
صهيب: لا
روز: رد بس
صهيب بغيظ……… مين الغلس الي بيرن ده ورد وقال بعصبيه ايه مش قولت مش عايز مكالما.ت
_***********
صهيب بشر……. نهار ابوكم اسود بتقول اي.

صهيب بشر……. نهار ابوكم اسود بتقول اي
_والله يا صهيب بيه زي ما بقولك كده حر’قوا المصنع واخدوا الاوراق من المكتب
صهيب بغضب جحيمي…….. وانتوا كنتوا فييين يا شويه ******* هااا كنتوااا فيين وعزه وجلاله الله لو معترفتوش مين الي عمل كده اتشهدوا على روحكم احسن وقفل السكه في وشه
روز بقلق…… مالك يا حبيبي
صهيب ابتسم غصب عنه وقال…… والله ما وقته يا روز حاسبي
روز بحب مسكت وشه وقالت بهدوء……. براحه ياصهيب بهدوء بطل عصبيتك دي بقا براحه وان شااء الله خير
صهيب بنرفزه…… انتي عاارفه الورق ده بتاااع ااي هاااا
روز بقلق شديد…….. بببتاع اي

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى