قصص قصيرة

قصة اليوم

انفـ,,ـصلت عن مراتي لما ابني كان عنده 4 سنين . انفـ,,ـصالنا كان ودي بدون اي خېـ,,ـانه او مشـ,,ـاكل متطرفه ..بس ببسـ,,ـاطه شـ,,ـديده ما قد,ر,ناش نكمل مع بعض .
انا ميكانيكي . مش كا مهنه بس لا ده شغـ,,ـف و عشـ,,ـق حقيقي . اعتقـ,,ـد اني بدون قصد زرعت ده في ابني ويل من و هو صغير.

بعد الطـ,,ـلاق بيعنا البيت و مراتي بنـ,,ـصيبها اخـ,,ـدت شـ,,ـقه صغيره علي ادها و انا اخدت بيت تاني اصغر . و ده لاني بشـ,,ـكل كبير بشتغل في الجرـ,,ـاج بتاع بيتي طول الوقت . حاولت البيت ما بيقاش بعيد عن شـ,,ـقه مراتي خـ,,ـصوصا اننا ما رحـ,,ـناش محـ,,ـاكم و لا غيـ,,ـره . قسـ,,ـمنا ممتـ,,ـلكاتنا بشـ,,ـكل ناضـ,,ـج و حضـ,,ـانه ويل بينا بالاتفـ,,ـاق و حـ,,ـسب ظـ,,ـروف كل واحد فينا .

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.

من سن 6 سنين بدأ ويل يحاول يساعدني في الور,شه و كنت ببقي فخور بيه و هو ماسك اي اداه تصـ,,ـليح و عارف اسمها و بتعمل ايه . كان عنده اسطول عربيات لعبه لكن المفـ,,ـضله عنده كانت عربيه اشتريتهاله في عيد ميلاده السابع . كانت مصنـ,,ـوعه ليه مخـ,,ـصوص مجسـ,,ـم لعربيتي الشيفروليه الامبالا موديل 1969 . حمراء رياضيه مميزه . اشتريتها و انا مراهـ,,ـق خـ,,ـرده و اشتغلت عليها فوق ال 10 سنين عشان ارجـ,,ـعها لحـ,,ـالتها الاصـ,,ـليه من الخـ,,ـارج بس من الداخل كنت عملت تحسين في الماتور بتاعها .
ويلي كان بيحب العربيه دي قوي … كان مرتبـ,,ـط بيها جدا جدا .
بعد انفـ,,ـصالي انا و مراتي بحوالي 5 سنين قـ,,ـابلت مراتي التانيه و اتجوزنا و عيشنا في بيتي الجديد . مراتي هي كمان كان عندها بنت من جوازه سابقه . اليس كانت اصغر من ويل ب 4 سنين .

أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.

عيـ,,ـشنا حياتنا بشـ,,ـكل طبيعي و الاولاد كانت عـ,,ـلاقتهم كويسه ببعض . ماكـ,,ـانوش المقـ,,ـربين قـ,,ـوي لكنهم مش اعـ,,ـداء ما بيكـ,,ـرهوش وجـ,,ـود بعض . ده راجـ,,ـع لان الاتنين فعلا اطفال طيبه و متـ,,ـرببين و لاننا اتعاملنا بشـ,,ـكل عاقـ,,ـل ما حـ,,ـاولناش نفـ,,ـرض عـ,,ـلاقه معـ,,ـينه عليهم .
تزامن دخول ابني مرحـ,,ـله المراهـ,,ـقه باصـ,,ـابه مراتي بالسـ,,ـړطان . اعترف اني انشـ,,ـغلت جدا بعـ,,ـلاجها . انشـ,,ـغلت جدا بفكره اني ممكن اخسـ,,ـرها . لدرجه ان لما طلـ,,ـيقتي اتجوزت تاني و اتنقـ,,ـلت مع جوزها الجديد و و ابني ولايه تانيه كنت شـ,,ـايف الموضـ,,ـوع عادي .
انا كنت بلـ,,ـف حوالين نفـ,,ـسي و بالتالي حتي الزيـ,,ـارات بقي صعـ,,ـب اشوفه فيها .
دخل ابني الجامعه و تواصلي معاه تقـ,,ـلص لمعـ,,ـايدات المناسـ,,ـبات . وقتها كان دي تاني مره مراتي تصاب بالسـ,,ـړطان .. و لتاني مره تهـ,,ـزمه .
خروجها من المسـ,,ـشتفي جه في وقت عيد ميلاد بنتها اللي مربيها كأنها بنتي . عيد ميلادها ال 16 مهم

جدا و عشان كده كنت عايز ابسـ,,ـطها بعد ماكانت نفـ,,ـسيتها متد,مره بسبب مـ,,ـرض امها .
و بالتالي اهديتها الامبالا الرياضيه اللي طارت من الفرحه لما اخـ,,ـدتها . و طبعا نزلت صور كتير و شكرتني كتير .
بعد يومين بالظبـ,,ـط من عيد الميلاد لقـ,,ـيت ابني بيكلمني و كان في منتـ,,ـهي الڠـ,,ـضب و الحـ,,ـده و هو بيسألني ازاي اعمل كده و ازاي ادي الامبالا لبنت مراتي !
استغـ,,ـربت من سؤاله و استغـ,,ـربت اكتر من الحـ,,ـده و الڠـ,,ـضب اللي كان بيتكلم بيهم . ردا علي الاسـ,,ـلوب رديت باسلوب اعـ,,ـنف اني حـ,,ـر اعمل اللي انا عـ,,ـايزه !
قالي لا ما انتـ,,ـاش حـ,,ـر ! انت وعـ,,ـدتني العربيه دي تكون من نصـ,,ـيبي لو اتفـ,,ـوقت و اتخـ,,ـرجت من الجامعه !

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock