روايات

امي عملتلي ختـ,ـان ليله دخلتي عشان تسـ,ـرق جوزي

امي عملتلي خ.تان ليله دخلتي عشان تسر.ق جوزي

في البدايه اعرفكم بنفسي انا ولاء عندي 28 سنه وفي يوم كنت داخله البيت فرحانه ولقيت

ماما واقفه ودخلت وقولت ليها

ولاء

ازيك يا ماما عامله عايزه اقولك خبر حلو اوي

مش كل شويه عامله تكلمني أن عايزه تشوفني

عروسه انا خلاص ناويه احقق ليكي

أمنيتك واتجوز جالي عريس كويس اوي وانا بجد مبسوطه انه اتقدم ليا

وبعدها لقيتها فرحت وقامت وقفت واخدتني

في ح.ضنها وقالت

عزه

معقول الكلام اللي بتقولي عليه ده اخيرا با حبيبتي متعرفيش انا فرحت ازاي والله بالكلام

ده وبعدين هو مين بقي العريس

ولاء

احممم احمد صاحب المكتبه اللي بشتغل فيها

بجد متعرفيش انا بحبه ازاي والله يا ماما

من بدري ومش قادره اصدق ان خلاص اتقدم ليا

هو اتكلم معايا انهارده أنه عايز يجي ويطلب ايدي منك

وفي الوقت ده لقيتها متعـ,ـصبه وبتقولي

الام

اي الكلام ده لا طبعا انا مش مواقفه بيه

وبعدين يعني هو انتي هتقدري

تعيشي مع امه امه صعـ,ـبه اوي

ولاء

وفيها اي يا ماما انا شايفه أنه بيحبني ومش

عايزه حاجه من الدنيا اكتر من كده

الام

وانا قولت لا يعني لا الإنسان

ده مش هتتجوزي انتي سامعه ولا لا

وبعدها طلعت خالتي وقالت

سهير

اي ده فيه اي مالكم صوتكم عالي ليه كده

ولاء

كويس انك جيتي تعالي بقي شوفي

يا خالتي علشان خاطر انا زهقت من اللي بيحصل ده ماما اللي كانت عامله تتكلم إن لازم اتجوز

تعالي شوفي بتقول اي دلوقتي

مش عايزني اتجوز احمد مع ان انسان كويس

اوي ومش عارفه هي ليه بتعمل كده

سهير

فيه اي مالك يا عزه انتي طول عمرك عامله

تقولي عايزه تفرحي بالبت اي اللي لكل ده

عزه

انا قولت كلمتي ومش عايزه اسمع كلمه

من حد وبعدها نزلت

سهير

مش عايزكي تزعلي نفسك انا هتكلم معاها والله

وبعدها احمد كان في شقته وامه قالت

الام

انا مش عارفه هو انت عايز تتجوز البنت ولاء دي ازاي قلبي مش بيرتاح لامها

احمد

هو انا مالي ومال امها انا هتجوز امها

الام

انا عايزه واحده تكون كويسه معاك الست .دي كانت عايشه لوحدها وبعدين فاجأه لقيتها اتجوزت وخلفت

احمد

ارجوكي يا ماما لو بتحبني واقفي علي الحوار

ده انا كده كده هتجوزها

وبعدها نزل وجت سحر اخته

سحر

اي ده مالك قاعده عامله ليه كده هو فيه حاجه

حلصت ولا اي

الام

اخوكي عايز يتجوز ولاء اللي معاه في المكتبه وانا مش بحب امها

سحر

لا البنت دي بالذات لا

الام

مالك عملتي ليه كده هو انتي عملتي ايه كده

سحر

بقولك اي معلش انا ماشيه وبعدين هبقي اجيلك وبعدها نزلت

وشويه وراحت عزه عند احمد

واول لما دخلت قالت

عزه

معقول الكلام اللي انا سمعته ده انت عايز

تتجوز بنتي ازاي الكلام ده

احمد

امال انتي فاكره اي ممكن اتجوز واحده زيك اللي زيك يتلعب بيه انما جواز لا

عزه بدموع

حرام عليك انت ليه بتعمل فيا كده امال فين الكلام اللي قولتي عليه ربنا يعلم انا بحبك ازاي

احمد.

وانا عمري ما احب واحده زيك امشي اطلعي برا

عزه

هو انت فاكر ان ممكن اخلي بنتي تتجوزك ولا

بنتي ممكن متسمعش كلامي

احمد

هههههههههههه شكلك متعرفيش هي بتحبني

ازاي ولا يمكن تعمل حاجه انا مش عايزها

عزه

كانت غلطه عمري لما جبت بنتي تشتغل عندي

احمد

بقولك اي انا مش عايز رغي كتير

امشي اطلعي برا مش عايز اشوف وشك تاني

وبعدها مشيت وكانت ماشيه عامله تعيط

وبدأت تفتكر اللي حصل زمان

فلاش باك

عزه واقفه مع احمد

عزه

مش هينفع كل شويه يا احمد اجيلك هنا علشان خاطر حاسه الناس بدات تتكلم عليا من مجاي كل شويه

احمد

طب انا عندي فكره حلوه قوي يا عزه مش هتخلي الناس تتكلم عليكي ايه رايك لو جبتي البنت بنتك تشتغل عندي هنا في المكتبه

عزه

لا طبعا ما ينفعش الكلام اللي انت بتقول عليه ده طب ما هي هتشوفني وانا موجوده معاك ازاي يعني اعمل كده

احمد

يا ستي عادي اعملي نفسك خارجه وبعد كده ادخلي على باب الشقه على طول ما انتي عارفه ان المحل فيه باب للشقه

عزه

بجد فكره حلوه قوي انا هروح واتكلم معاها في الحوار ده ويا رب توافق وبعدها فعلا عملت

كده وراحت البيت

ولاء

اشتغل عند احمد مين يا ماما لا طبعا انا مش موافقه على الكلام ده الناس كلها بتتكلم على احمد ده ان هو مش كويس ازاي عايزاني اروح اشتغل عنده

عزه

سيبك يا حبيبتي من كلام الناس وبعدين من ساعه ابوك ما ما.ت والمعاش ما بقاش يكفينا عايزانا نتصرف ازاي يعني

1 2 3 4 5 6الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى