روايات

بقلم ماهي احمد -2

رعد صحي بيبص لقي غاالب واقف في البلكونه في عز التلج ولابس البلطو الاسود بتاعه الطويل ولافف الكوفيه علي رقبته

رعد وهو بينفخ في ايديه وبيفركها

رعد : اي اللي موقفك هنا ياغالب الدنيا هنا تلج

غالب : انت شايف رغم التلج القارص ده داغر هييجي منه ومش هيهمه واراهنك انه دلوقتي اكيد في وسط التلج ولا حاسس بي

رعد : انت عارف ع.نه كل حاجه كده

غالب : قعدنل مع بعض ١٥ سنه وعارف داغر يقدر يعمل اي

رعد : داغر لوحده احنا مجموعه ده كل اللي معاه مجرد ذئاب مش اكتر

غالب : ذئااب .. فعلا اللي معاه الذئاب

رعد : انا قولت حاجه غلط

غالب : ح.ض.رلي فريق صيد بسرعه

رعد : ليه في ايه احنا هنطلع فرقه صيد

غالب : اسكت انت خالص مش عايز اسمع صوتك

غالب بقي بيتكلم مع البودي جارد

غالب : اسمع.ني كويس داغر لو احنا م.سكناه الم.ساعدة الوحيده لي هي الذئاب لو نا الذئاب دي وكمان معانا الطفله وقتها بس هنقدر نضعقه

البودي جارد : تح.ب اطلع فرقه صيد تصطادهم

غالب : اكيد طبعا وده هيكون في الوقت اللي هو فيه هنا .. الذ.ئاب من غير داغر بيبقوا ضعاف وهو كمان من غيرهم نفس الكلام

بقلمي مآآهي آآحمد

———————————–

هدير صحيت مالقيتش داغر معاها

هدير قامت وقعدت وحسست علي المخده

هدير : دااااغر .. داااغر روحت فين

هدير قامت وبقت تحاول تطلع بره واول ما طلعت لاقت الدنيا تلج فعلا الهوا كان بيج.يبها ويوديها

داغر حس بهدير وهي بتتحرك وفي لحظه كان ع.ندها وهي كانت لابسه خفيف وبتكتك من السا.قعه حرفيا مش قادره تتحرك

داغر : هدير اي اللي موقفك هنا

هدير : ( وهي ضمه ايديها وبتنف.خ فيهم ) مش .. مش قادره الدنيا سا.قعه .. سا.قعه بجد داغر شال هدير وطلعها فوق علي طول وفتح دولاب مامته وبقي يل.بسها كل الهدو.وم اللي يلاقيها قدامه

داغر : مدي ايدك ياهدير البسي

هدير : ( وهي بتنفخ في ايديها ) مش .. مش قادره الدنيا تلج اوووي

داغر بقي يجيب الهدوم ويلبس هدير دخلها الرقبه

داغر : ارفعي ايدك ياهدير ع.شان البسك بطلي د.لع

هدير : مش .. مش بد.لع مش قادره .. اتحرك من كتر السا.قعه

داغر م.سك ايد هدير وفردها بالعافيه ولبسها اكتر من خم.س قطع وبعدهم جاب بلطو طويل ولبسهولها وايس كاب وكوفيه من الاخر كانت عباره ع.ن دولاب متحرك

داغر : هااا .. كفايه كده ولا لسه عايزه تاني

هدير : جزمه .. عايزه جزمه

داغر : (فتح لهدير الدولاب ) اتفضلي نقي

هدير : يع.ني الم.س الدولاب عادي

داغر : بسرعه قبل ما ارجع في كلامي

هدير بسرعه اخدت بووت ولبسته واخدت جوانتي

داغر : تمام كده

هدير : تمام ..تمام جدا

داغر : طيب يلا بينا

هدير اخدت اللاب توب بتاعها وابتدت تركب لداغر الكاميرات

علي الايس كاب وظبطت الرؤيه كويس اوي وداغر ركب العربيه وهدير كانت جنبه .

داغر : انا هوقفك بعيد فهماني اول ما جيبلك الطفله لو انا ماجيتش اوعي تبصي وراكي سوقي بأسرع ما ع.ندك وامشي انتي فاهمه

هدير : لاء طبعا مش هسيبك

داغر م.سكها من هدومها بش.ر

داغر : الطفله دي م.سؤوليتك لو انا جرالي حاجه انتي فاهمه ولا لاء

هدير : متخافش عليها ياداغر بس علي الاقل هستناك

داغر : ماينفع.ش

هدير : لاء هستناك وهينفع لو بعد الش.ر حصل حاجه ومارجعتش هستناك ع.ند المحل اللي جيبنا منه الكاميرات هستناك هناك يومين

داغر : لو ماجيتش التالت لازم تمشي ياهدير اهر.بي فهماني

هدير : هتيجي عارفه انك هتيجي

داغر جه يفتح الباب

هدير بسرعه قالتله

هدير : لا اله الا الله

داغر : ( ابتسم ) (محمد رسول الله )

داغر مشي وفي لحظه كان ع.ند السور هدير قفلت الازاز كويس اوي من الساقعه وفتحت اللاب توب وابتدت تسمع داغر في الكاميرا

هدير : داغر السور قدامك خللي بالك ده شائك غالب زود علي السور سلك شا.ئك

داغر جه يلم.س السلك

هدير : استني ياداغر ماتلم.سهووش باين عليه سلك مكهر.ب مش سلك عادي

داغر : دورى علي مفاتيح الكهرباء

هدير : ده تصميم البيت معايا هجيبه

داغر : هااا عملتي اي

هدير : علبه الكهربا من جوه مش من بره هتعمل اي

داغر قلع الجاكيت بتاعه وحفر ضوافره في القماش بتاع الجاكيا ولفه حوالين ايديه ورجع لورا وبخطوات سريعه منه بقي يم.سك السلك الكهربا كانت بتم.سك في جسمه بس من كتر سرعته بقي بيحفر بضوافره في السور ونط بسرعه وطلع للناحيه التانيه

واول مانزل نزل راسه لتحت هدير بتبص لاقت اطراف صوابعه كلها جايبه د.م

هدير : داغر صوابعك

داغر : ماتهتميش بيها قوليلي علي مكان الطفله بسرعه

هدير : خللي بالك ممكن يكون عليها الف حراسه

داغر : بسرعه ياهدير مافيش وقت

التلج والعا.صفه اللي كانت موجوده كانت م.ساعده داغر جدا البودي جاردات من كتر ما كانت الدنيا تلج وبيمشوا علي تلج حرفيا كانوا بيرفعوا رجليهم من علي التلج بالعافيه .

انما داغر فهو متعود علي كده ده غير حركته السريعه

بقلمي مآآهي آآحمد

هدير : خللي بالك في شباك قدامك تقدر تكسر الازاز وتدخل منه

داغر كسر الازاز بأيديه ودخل

داغر : حط ايده علي السماعه اللي في ودنه

في حاجه غلط ياهدير

هدير : اي اللي ممكن يكون غلط

داغر : مش فاهم بس الدخول كان سهل جدا .. انا حاسس ان في لعبه في الموضوع في حاجه غلط

ولسه بيكمل الكلمه لقي ار بي جي داخل عليه

هدير : دااااغر خللي بالك وراك

داغر اتحرك بسرعه البرق وطلع من الاوضه اللي كان فيها

وطلع الدور التاني وهناك كان في كل خطوه بودي جارد متس.لح داغر كان بيغ.رز ايده في رقب.تهم مايسيبهمش الا وهما بيطلعوا في الروح

هدير : خللي بالك اللي جاي من وراك

داغر م.سك واحد منهم لف ايديه حوالين رقب.ته زي الاف.عي وبقي ياخد كل الر.صاص في صد.ره مكانه

هدير : دااغر من بعيد الناحيه تانيه واحد معاه قنا.صه ابعد بسرعه

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8 9الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock