قصص قصيرة

بعد ٢٠ سنه جواز اكتشفت اني عقيم

مش عارفه اكل ولا اشرب ولا اعمل اي حاجه من غير ابني
مصطفي
وانا عمري ما يهون عليا تكوني كده دلوقتي
المحامي قالي ان شاف مرات ابوه بتعامله وحش والموضوع ده هيفيدنا في القضيه
اميره
يا حبيبي يا ابني والله العظيم ما تعرفش هو صعبان عليا ازاي وبعد شهرين فعلا ابني رجعلي تاني
عمر كان نايم علي السرير وقولت ليه
اميره
ما تعرفش يا عمر انا ولا كنت عارفه اكل ولا اشرب ولا اعمل اي حاجه من غيرك البيت من غيرك ما لوش اي طعم
عمر
وانا كمان يا ماما عمري ما ارتحت في اي مكان بعيد عنك
اميره
طيب نام بقى يا حبيبي علشان خاطر وراك مدرسه بكره وبعدها فعلا نام وانا فتحت شنطته ولقيت مفتاح غريب
ايه ده المفتاح ده انا اول مره اشوفه وشكله عامل كده ليه
وبعدها صحيته وقولت ليه
امبيره قوم يا عمري يا حبيبي قولي ايه المفتاح ده انت جبته منين
عمر
علشان يا ماما في يوم من الايام اخرج طنط اللي محپوسه في الاوضه ما تعرفيش هي صعبانه عليا ازاي
اميره
ايه الكلام الغريب اللي انت بتقوله ده يا حبيبي وطنط مين اللي انت بتتكلم عنها
عمر
انا هقول لك على كل حاجه يا ماما
وبعدها بدأ يقول ليها اللي حصل
فلاش باك
عمر قاعد عامل يعيط
ايناس
بقول لك ايه يا ولد انت بطل زن بقى انا بجد زهقت منك وخد كل الاكل ده
عمر
الاكل شكله محروق قوي وانا ما بعرفش اكل الاكل محروق انا عايزه اروح عند ماما
ايناس
عارف انا لو سمعت كلمه ماما دي تاني هعمل فيك ايه اخرس خالص
وبعدها اخدت صنيه اكل تانيه واخد مفتاح
ونزلت
تحت في البدورم وفتحت البدروم ودخلت وكانت اسماء جوه
اسماء
حرام عليك انا مش هتكلم مع اخويا في اي حاجه بس خرجيني من هنا انا خلاص بدات اخاڤ
ايناس
هو انت مش عايزه ټموتي ليه بقى لك فتره طويله محپوسه ولسه عايشه لحد دلوقتي خدي يا اختي الطفح اهو
اسماء
طب انا قولتلك خرجيني وانا والله ما هتكلم في اي حاجه
ايناس
اخلص بس فلوس اخوكي واخد اللي انا عايزاه منه وبعد كده هرميه رميه الكلاب وساعتها هخرجك وبعدها طلعت وشالت المفتاح
واخدته ابني
باك
عمر
بجد يا ماما هي صعبانه عليا قوي لان هي بتحط لها اكل مش حلو زي ما كانت ما بتحطلي انا كمان
اميره
هتكون مين دي بس يا حبيبي
هو انت متاكد من الكلام اللي انت بتقول عليه ده وازاي بابا ما يعرفش بحاجه زي كده
عمر
اوعي يا ماما تقولي لبابا اي حاجه دي الست شړانيه جدا وممكن تحبسني معاها
وبعدها خرجت وكنت بلبس ومصطفي قالي
مصطفي
ما تخلينا في حالنا يا اميره وما لناش دعوه بالحوار ده خالص هو احنا ناقصين مشاكل
اميره
ازاي عايزني اسكت بعد اللي سمعته ده يمكن الموضوع ده يفدنا في القضيه وابني يبقى معايا على طول
مصطفي
طب انا مش هخليكي تروحي لوحدك انا هطلب البوليس فعلا وفعلا طلبنا البوليس ورحنا على هناك
ابراهيم
بخير عايزه مني ايه مش خلاص اخذتي ابني مني
جايبه البوليس وعايزه ايه
اميره
يعرف مين اللي انت مخبيها تحت وبتعملها انت ومراتك معامله وحشه
ابراهيم
ايه الكلام الغريب اللي انت بتقولي عليه ده هو انت جاي عايز تعملي ليا مشكله والسلام
وفي الوقت ده ايناس ارتبكت وقالت
ايناس
انا ما ليش دعوه هو اللي حابس اخته تحت ومنعني ان انا اتكلم في اي حاجه عشان ما يودينيش في 60 داهيه
ابراهيم بص ليها وقال
ابراهيم
انت اكيد بتخرفي ايه الكلام الغريب اللي انت بتقولي عليه ده اختي مين وبعدها كلنا نزلنا على تحت ولقينا اسماء يا عيني كانت تعبانه جدا
ابراهيم
اسماء وانتي بتعملي ايه
هنا وډخلتي هنا ازاي
وبعدها بدأت تقول كل حاجه
فلاش باك
ايناس بتكلم اسماء وقالت
ايناس
ارجوكي بلاش تعملي ليه مشاكل اخوكي بيحبني جدا وعايز يتجوزني
كده كده بينك وبينه مشاكل كثيره يعني اكيد مش هيصدقك في اي حاجه انتي هتقوليها
اسماء
وانا هخرج واقابله دلوقتي وهكلمه واعرفه كل حاجه وحتى لو في مشاكل ما بينا على الورث انا لا يمكن اسيب اخويا
ايناس
ماشي يا اسماء اعملي اللي انت عايزاه وبعدها خرجت وقالت لامها ان هو اللي عايزه مش هي اللي عايزاه نزلت تح
وبعدها جت ايناس
اسماء
جايه تعملي ايه انا عارفه كل ماضيكي بس ما كنتش عارفه ان انت هتلفي على اخويا كده انت كنت صاحبتي
ايناس
طب تعالي بس نتكلم على جنب مش هينفع ان احنا نتكلم هنا وبعتها لك بالعربيه سوا وخدرتها
ايناس وبعدين اخدتها ومشيت
وفضلت حپسها
باك
ابراهيم
معقوله شړ ده يطلع منك انت طول الفتره دي تكوني حپسه اختي وانا ما اعرفش بالكلام ده علشان كده صممتي ان احنا نيجي نعيش في بيت باباكي هنا
اميره
علشان انت كنت وحش على اختك طول الفتره دي خليتني الناس يعملوا فيها كده
وبعدها اتقبض علي ايناس
وجه ابراهيم عندي
مصطفي
خير يا استاذ عايز ايه تاني
ابراهيم
بجد انا عايزه اشوف ابني مره كل اسبوع وانا مش هاخده من اميره تاني وهسيبه ليها
وبعدها خرجت وقولت
اميره
ده برده ابنك ومن حقك انك تشوفه وانا مش همنعك عنه بس بجد ما تعمليش مشاكل تاني
ابراهيم
بجد انا فوقت لنفسي بس فوقت متاخر حقك عليا انا اسف وبعدها راح البيت عند امه
ابراهيم
خلاص بقيتي فرحانه برجوع اسماء ونسيتيني خالص
الام
انت اللي طول عمرك ناسيني وطول عمرك بتعاملني وحش
ابراهيم بأس ايد امه وقال
ابراهيم
حقك عليا يا امي انا ندمان والله في اللي انا عملته
اسماء
لولا جبت ابنك شويه عندك ال

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock