رواية سم القاسي (كاملة حتي الفصل الاخير) بقلم ماهي احمد
البودي جارد جه بسرعه من وراه وعضلاته كبيره جدا ولابس تي شيرت نص كم في عز الشتا لان عاصي مانعهم من ان البودي جارد عنده يلبس حاجات تقيله في عز الشتا وفي الصيف بيلبسهم حاجات تقيله جدا في عز النار لان اللي بيبقي مع عاصي لازم يتحمل اصعب الظروف يا اما كده يا مايشتغلش معاه ومايبقاش في المواصفات اللي عاصي طالبها
بقلمي مآآهي آآحمد
عبد الرحيم: تحت امرك ياعاصي بيه
عاصي: تاخد البت دي وانت عارف هتاخدها فين
عبد الرحيم: ( وطي راسه وهو بيغمض عينه ) اكيد عارف ياعاصي بيه
الجد: اتقي الله فيها وفينا يابني كفايه ذل وعذاب وحرمانيه لحد كده
عاصي بص وراه لعبد الرحيم وعبد الرحيم فهمه من نظره واحده
(وطلع المسدس ورفعوا علي ابو عاصي )
الاب وهو قاعد علي الكرسي المتحرك
الجد: بترفع السلاح علي ابوك ياعاصي
عاصي: ( وطي وقعد في مستوي باباه بنظره شر وهو بيبص في عنيه )
عاصي: وارفعه علي اي حد يعارض كلمتي.. شايف اللي ورايا ده.. ده مش بني ادم زينا ده عباره عن أله بينفذ اللي اقوله وبس
عاصي قام ووقف
عاصي: عبد الرحيم اضرب كتفك بالنار
البودي جارد عبد الرحيم من غير ما يفكر قلب المسدس اللي كان رافعه علي ابو عاصي وحط المسدس علي كتفه وضرب نفسه بالنار ومن غير ما يتحرك ولا حركه كتفه بقي يجيب دم وفي نفس الوقت كان ماسك بأيده التانيه البنت من شعرها
(عاصي ضحك ضحكه ظهرت جنب شفايفه )
بقلمي مآآهي آآحمد
عاصي: شايف اللي ورايا ده.. ده لو قولتله ولع في نفسك بجاز وس”خ هيولع في نفسه من غير ما يفكر عشان كده ماحدش يخالف اوامري مره تانيه عشان انتوا عارفين اللي هيخالف اوامرى بعد كده هيجراله اي
بقلمي مآآهي آآحمد
عاصي زرر زرار الجاكيت الاسود بتاعه وطلع والبودي جارد بقي بيشد البنت من شعرها وطلعها وراه وغالب وابو عاصي بقوا يتفرجوا عليه بذهول عاصي كل يوم جبروته بيقوي عن اليوم اللي قابله كل يوم العنف والغضب اللي جواه بيزيد ما بيقلش
غالب: وبعدين ياجدي هنعمل اي احنا لازم نقفله
الجد: هنعمل اي يابني عايزني اروح ابلغ عن ابني.. انا ماخلفتش غيره هو ابوك الله يرحمه اروح في ابني السجن.. ولو انا بلغت عنه تفتكر هيسيبني اديك شوفت البودي جاردات اللي عنده عاملين ازاي بيموته روحهم من كلمه منه يعني لو أمرهم يقتلوك او يقتلوني مش هيترددوا لحظه احنا مانقدرش نعمل حاجه مع عاصي ياغالب يابني
غالب: ( بدموع ضرب ايده علي الحيطه ) حرام والله حرام البت دي ذنبها اي يتعمل فيها اللي بيعمله ده
الجد: نصيبها يابني نصيبها كده
——————-بقلمي مآآهي آآحمد ——————————-
عاصي ركب عربيته والبودي جارد عبد الرحيم اخد البنت ووداها كوخ في جنينه الفيلا وقفل عليها البنت بقت تصوت وتصرخ
البنت: افتحولي الباب.. انا عايزه امسي من هنا ماليس دعوه عايزه اروح لماما
عبد الرحيم قفل الباب وربع ايده والدم كان بينزل من كتفه بس طبعا مايقدرش يتحرك الا بأذن عاصي بيه لما يرجع من الشركه
عاصي بني ادم محبوب جدا لبق قدام الناس والشركه كلها بتحبه من كبيرهم لصغيرهم محدش في الشركه بيكرهه
عاصي: ( بايتسامه )صباح الخير ياعم رمضان
عم رمضان ( الفراش ): صباحك فل ياعاصي بيه
قهوتك المظبوطه جاهزه وعليها وش بيضحك زي وشك البشوش اللي الضحكه مابتفارقهووش
عاصي: ( بضحكه مصطنعه ) تسلملي ياراجل ياطيب
ناديلي السكرتيره وانت خارج واعمل حسابك بكره ان شاء الله هتاخده كله اجازه ده غير مرتب شهرين مني عشان فرح بنتك
عم رمضان: ( بفرحه ) ربنا يكرمك يابني ويطولنا في عمرك ياقادر ياكريم
عم رمضان طلع والسكرتيره دخلت
السكرتيره: اذستاذ عاصي وصلتلنا الايميلات دي النهارده ولازم ترد عليها
عاصي: اه طبعا.. طبعا..
(السكرتيره قفلت الباب )
عاصي: وحشتيني وابتدى يمسك جسمها..
السكرتيره: وانت كمان اوووووي.. ( عاصي ابتدي يبوسها من رقبتها ومن شفايفها ) السكرتيره بدلع
السكرتيره ( بدلع ) عاصي مش كده حد يشوفنا
عاصي: ( وهو بيبوسها ) مايشفونا حد لي عندنا حاجه يا امال
امال: لاء مالهومش وابتدت تتجاوب معاه
( فجاه الباب خبط )
امال ابتدت تعدل هدومها وبعدت عن عاصي دخل احمد اللي بيشتغل عند عاصي في الحسابات
احمد: اذستاذ عاصي صباح الخير
عاصي: صباح الخير يا احمد اتفضل اقعد..
احمد: انا كنت جاي لحضرتك عشان اخد اجازه انا وامال الشهر اللي جاي اسبوعين عقبال حضرتك فرحنا الشهر اللي جاي
عاصي: ( بابتسامه مصطنعه ) مبرووووووك فرحتلكم اوي من قلبي امال بنت علي خلق
امال ( السكرتيره ): متشكره جدا يا اذستاذ عاصي
عاصي: واعمل حسابك يا احمد تكاليف الفرح كلها علي حسابي بمناسبه جوازكم
احمد: ( بفرحه ) متشكر.. متشكر يا عاصي بيه
احمد اخد امال وطلعوا بره
احمد: عاصي بيه ده حته سكره انا ماشفتش زيه في حياتي قد اي هو متواضع وبيحب يخدم الناس ربنا يكتر من امثاله
امال: عندك حق ده كويس اوي
عاصي كلم بتاع الحسابات انه يجيله
عاصي: بقولك يامحمود
محمود: اؤمرني ياعاصي بيه
عاصي: عم رمضان الفراش هيجيلك عشان ياخد مرتب شهرين انا امرتله بيهم
محمود: وطبعا هقوله ان الخزنه مافيهاش فلوس وانه لازم يستني وبعد فرح بنته هنقوله خلاص البت اتجوزت
عاصي: ( بنظره خبث قعد علي طرف المكتب وولع سيجارته ورمي الولاعه علي المكتب )
عاصي: بالظبط كده
محمود: طب وليه بتعمل كده
عاصي: عشان انا الشيطان بحب ادي الامل للناس واخده منهم 😈😈
محمود: وفي نفس الوقت تبان قدامهم انك ملاك بس الظروف خارجه عن ارادتك
عاصي: ابتديت تفهمني.. وياريت ماتفهمنيش اكتر من كده انت عارف مدير الحسابات اللي قبلك لما فهمني اوي جراله ايه
محمود ( بخوف ): عارف.. عارف ياعاصي بيه انا اسف حقك عليا
عاصي خلص شغله ورجع البيت بالليل ودخل علي طول علي الكوخ والبنت كانت لسه بتصوت وتصرخ زي عادتها
عاصي من غير اي رحمه ولا شفقه عنيه اتحولت قدامها بنظرات شر البنت البريئه دي ما شفتهاش قبل كده
بقلمي مآآهي آآحمد