قصص قصيرة

دخلت أغسل بنت بنوت ولقيت بطنها عامله تكبر

يابني إزاي يعني شوفت حماتك مع واحد ده ايه قلة الأدب دي معقوله حماتك تعمل كده استغفر الله العظيم
شريف
بقولك ايه يا أمي اوعي حد يعرف بالكلام اللي انا قولته ده أرجوكي انا مش عايز مشاكل اكتر من كده
الأم
لا طبعا يا أبني وهو ده برضو كلام يتقال يا حبيبي انا مش هاقول حاجه متخافش
وبعدها في البيت عند فاتن كانت هي وابوها لوحدهم في البيت وراحت لهم ام شريف وقالت لفاتن
الحما
ازيك يا فاتن عامله هو مفيش حد هنا ولا إيه
فاتن
أهلا وسهلا يا طنط اتفضلي ده بابا هو موجود جوه اهو اتفضلي وانا هدخل انادي عليه
الحما
الله يعني بابا هو اللي هنا وماما مش هنا غريبه اوي دي اومال ماما فين علي كده بقا
فاتن
راحت مشوار وزمانها راجعه اتفضلي
وخرج الاب من جوه وقال
الاب
يا هلا بيكي يا ست ام شريف ده ايه النور ده
الحما
ده نورك يا خويا اهلا اهلا بقولك ايه يا فاتن ما تعملي كده كوبايتبن شاي ليا انا وابوكي
ودخلت فاتن جوه والحما قالت للاب
الحما
الا هو انت متعرفش ام بناتك فين دلوقتي يا حج محمود ولا تعرف
محمود
لا عارف طبعا هي عند اختها قالت انها رايحه معاها تكشف عند الدكتور
الحما
ااه طيب انت متأكد بقا من الكلام ده ولا هي بتقولك كده وخلاص
محمود
لا انا متأكد طبعا ليه هو في حاجة ولا إيه
الحما
لا أبدا انا بس عايزك تاخد بالك من الست بتاعتك اصل باين عليها كده بتعرف حد انا عارفه اني ماينفعش اقول حاجه زي كده بس انا قولت حرام عليا ابقي عارفه حاجه زي كده واسيبك علي عماك يا خويا
محمود
يعني ايه الكلام اللي انتي بتقوليه ده ياام شريف وبعدين انتي جبتي منين الكلام ده أصلا
الحما
انا في ناس شافوها مع واحد في عربيه وقالو لي وانا جيت اقولك عشان متبقاش علي عماك ده اللي اني قصدي عليه والله وبحذرك انك تاخد بالك يلا بالاذن انا بقا
ومشيت الحما ومحمود قاعد مصډوم ومش طايق نفسه وفاتن خرجت من جوه وقالت
فاتن
هي طنط مشيت يا بابا اصل انا كنت جايبه لها الشاي أهو يا بابا بابا انتي ليه بترد عليا
وسابها ودخل جوه اوضته وتاني يوم واحده من الجيران قالت له نفس الكلام ودخل علي مراته ونزل فيها ضړب وقال
محمود
بقا انتي بټخونيني بعد العمر ده كله تعمل فيا كده ياهيام ياواطيه
هيام
بقولك ايه انت هتخرف ولا إيه يا راجل انت ايه الكلام ده ابعد عني
محمود
انا مش هسيبك غير لما اخلص عليكي هو انتي فاكرة اني هعديها بالساهل كده
ودخلت امل وفاتن
فاتن
هو ايه يا بابا انت بټضرب ماما ليه حرام عليك
محمود
اقول لبناتك واڤضحك قدامهم امكم بتعرف عليا واحد يا بنات اااه امكم پتخوني
امل وفاتن مصډومين وامل قالت
أمل
ايه الكلام اللي انت بتقوله ده يابابا ازاي يعني
محمود
ايوه ياامل امك عملت كده اسألي حماتك ماهي جات هنا وقالت لي ان في ناس شافوها مع واحد في عربيه والست ام احمد جارتنا قالت لي نفس الكلام ده
أمل
حماتي بقا حماتي قالت كده طيب وهي عرفت منين
فاتن
يابابا اكيد الناس دي غلطانه
هيام
لا مش غلطانه انا فعلا بعرف عليك واحد تاني وعايزاك تطلقني عشان أروح اتجوزه طلقني يا محمود طلقني
محمود
انا مش هطلقك انا لازم اخلص عليكي انتي واحده ڤاجرة اصلا وانا لا يمكن اخليكي تعيشي دقيقة واحده بعد النهارده
ولسه هيمسكها من رقبتها فحأه مسك قلبه وقال
محمود
اااه يا قلبي اااه الحقووني قلبي هيقف اااه ووقع في الأرض وبعدها راح والام هربت
ومحدش شافها تاني والحما قالت
 

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

شاهد أيضاً
إغلاق
زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock