قصص قصيرة

ارتباط صعب

ڠصب عني لازم اعمل كدا
بصتله ولسه دموعي بعيني وانا مستغربه كلامه 
_ يعني ايه ڠصب عنك لازم تعمل كدا
رد وقالي..
انا عارف انتي متعرفيش حاجه انا هقولك بس مش دلوقت
هتعرفي بالوقت المناسب
_ يعني اي فهمني في اي يا طيب
قلتلك هتعرفي بالوقت المناسب ومش عايز كلام كتير
بصيت عليه وانا مش قادره اتكلم ولا فاهمه حاجه من الا بيقولها
_ اسمعي الورقه دي فيها اسم السواق بتاعك لما تحتاجي اي حاجه باي وقت اتصلي عليه واطلبي الا عايزاه منه
وكمان فيها رقم مدير أعمالي
لو احتاجتي اي فلوس وانا مش معاكي كلميه وهيجبلك الفلوس الا تحتاجيها
مفهوم
انا هطلع دلوقتي ورايا شغل هعمله وبالليل هرجعلك. سلام
سابني ومشي وأنا قعدت لوحدي بالشقه
بعد شويه رن جرس الباب طلعت افتح لقيت ماما وبابا
دخلوا جوا وقفلت الباب وقدمتلهم المشروبات والفاكهه وماما اخدتني ودخلنا اوضتي
ماما اي يا حبيبتي عامله اي
عادي يا ماما هعمل اي يعني
_ امال مالك قالبه وشك كدا وبعدين الباشا كلم ابوكي الصبح . احنا مش قلنا منزعلش الباشا
بسرعه كدا كلمه انا مزعلتوش يا ماما بس
_ بس ايه اتكلمي في حاجه
في يا ماما الباشا مش ضايقني وبعدين انا لسه مدخلتش يا ماما
_ وفيها اي يا حبيبتي اصبري وهتدخلي. امكن تعبان او نفسيه مش كويسه اصبري يبقي كويس واكيد هيدخل يغنى امال مجوزك ليه
مهو دي اللي مضايقني يا ماما مجوزني صوره ومش معبرني
استهدي بالله واصبري ومتخليش الباشا يزعل يا حبيبتي
_ حاضر يا ماما هعمل اللي بوسعي . وامري لله ..
ايوه كدا يا حبيبتي ربنا معاكي ويفرحك يا منار يا بت بطني ..
لقيت الباب بيخبط طلعت افتح
الشقه لقيت …
لما فتحت الباب
لقيت اتنين شباب واقفين ويدوبك لسه
هسالهم مين
وعايزين اي . دخلوا بسرعه لشقه
وهما دخلين قالوا
_ الف مبروك يا مرات ابويا
وقفت شويه
وقلت بيني وبين نفسي
_ معقول دول ولاد الباشا
سيبت باب الشقه مفتوح وروحت وراهم الصاله
وكانوا قعدو ع الانتريه
_ ممكن افهم انتوا مين وجايين ليه هنا
ولقيتهم بصوت واحد ردو 
_ احنا ولاد سليم بيه من الزوجه الثالثه .
رديت عليهم 
اهلا وسهلا . باباكم مش قاعد دلوقتي انتوا
قاعدين ليه .
بصوا لبعض وقالوا
_ انتي بتطردينا يا مرات بويا
وقف واحد منهم . طويل وبشرته قمحاوي وبعضلات وشكله بيعلب أجسام وبتاع جيم وكدا
بصلي وقال 
انا عادل ودي اخويا فهد انا حبينا بس نتعرف عليكي
المهم ادي رقمي لو محتاجه حاجه كلميني
وانا اجبلك الا عايزاه
طلع ورقه من جيب بنطلونه عليها الرقم
وسابها ع الانتريه وراحوا ماشين.
قفلت وراهم الشقه وانا بضحك علي اسلوبهم
وشكلهم من الفلاحيين لان لهجتهم مختلفه عن بتوع القاهره
اخدت الورقه وسجلت رقم عادل علي الموبايل بتاعي
ودخلت اريح شويه …
علي الساعه واحده بالليل قمت اشرب ميه
طلعت علي المطبخ عشان
اشرب
وانا رايحه المطبخ سمعت
الباب
جريت عشان افتح . افتكرت اني لوحدي
صبرت شويه وبصيت من العين
السحريه بتاعت الباب ومش شايفه
غير بوكيه ورد كبير ومحدش
جمب منه
بصراحه اترددت افتح او بمعني أوضح كنت خاېفه اوي
لاني لوحدي واخاڤ افتح يكون حد عامل مقلب او اي حاجه
بعدت شويه
ورجعت تاني واول ما فتحت الباب
لقيت عادل مستخبي ورا الورد
_ يخربيتك انت اللي بتعمله دي يا عادل
_ هههههههه معلش يا مرات ابويا حبيت اعملك مفاجاه
بصيت عليه وضحكت وشميت الورد ريحته حلوه ورديت وقلت .
_ ماشي هسامحك المره دي عشان الورد حلو وهقبله منك
_ ماشي يا مرات ابويا . مش هدخل
_ هتدخل طبعا . بس بشرط
أي شروطك يا مرات ابويا
_ تبطل الكلمه دي . انا معنديش ١٠٠ سنه عشان تقولها
وبعدين اسمي منار مفهوم بلاش الكلمه دي
_ حاضر
مش هقول تاني

الصفحة السابقة 1 2 3 4الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

شاهد أيضاً
إغلاق
زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock