روايات

بقلم بسمله بدوى 1

صهيب بحب …….ابدا
وعد
وعد
بصت له بفرحه وحض.نته جامد وهو شدد من احتضانها
وبعدين قال في نفسه …… في اي يصهيب انا لي بعمل كده انا لي هم-وت من جوايا عليها بس الي اعرفه انه مش شفقه .. لا لا اكيد مش الي في دماغي وبص عليها قلبه فضل يدق جامد قرب منها وباسها من خدها برقه وفضل يشدد من احتضانها ويب.وس فروه راسها بحب لحد ما
قام على خبط الباب
ايه
الخدامه……. صهيب بيه ساهر بيه تحت عايز حضرتك
ماشي امشي انتي
نزل
هاا عملت اي مع الكلب الي اسمه عماد
ساهر بخوف …… احم هرب مني
بتقولي اي
احم هرب
دا انتي ليله ام”ك سوده ي ******
ساهر بمزاح ……..انت بتشتم عمتك على فكره
قاطعه بغضب ……وبتهزر كمان طب خد وض-ربه بالبوكس في وشه
بعد شويه روز نزلت وكانت لابسه. تيشرت ابيض لصهيب وقصير وسايبه شعرها
ساهر وهو بيتنح .
صهيب باستغراب……. في اي مالك وبيلف بضهره
روووووووووز
روز بخوف ……ننعم
على فوق اخلصي
حخاضر بس والله مكنتش اعرف ان معاك حد
على فووووووق

ساهر بهدوء ……براااحه عليها يصهيب
صهيب بغضب …… روح مشي الشحنه الوقتي ي ساهر
ساهر بحزن….. اا قاطعه بصوت عااااالي قولت امشي
طلع وعفاريت الدنيا والآخرة بتتنطط قدام عينه
وفتح الباب بغضب
كانت قاعده اول ما شافته وقفت بخوف
صهيب بغضب ……. مين سمحلك تنزلي
انا
انتي اي هاا نزلتي عشان تلفتي نظرته هاااا مبسوطه بنظرتهم ليكي صح هههه وانا الي قولت انك مش منهم طلعي ******* منهم ي *****انا هوريكي (كل ده وهو بيفتكر الماضي
روز بخوف …… انت انت هتعمل اي
هتشوفي الوقتي
صصهيب والنبي متظل.منيش
قاطعها صهيب وفجأه

صهيب والنبي ما تظل.منيش وربنا ما كنتش اعرف ان ساهر معاك
مسكها من شعرها جامد وقال بصوت زي فحيح الافعي جنب ودانها …… وعرفتي منين بقا أنه اسمه ساهر
بدموع ما ما كنت سمعتك بتكلمه قبل كده اه سيب شعري بقا حرام عليك
ورحمه ابويا لاعرفك يبنت *******
قاطعته بصراخ ……. متشتمنيش بأمي ي حيوان والله لقول لجدو يطلقني منك انا مستحيل اعيش معاك ثانيه واحده انا عندي نا.ر عمي ولا اعيش معاك ثانيه تانيه ولسا راحه تمشي قاطعها قلم جامد وقعها على الأرض
صهيب بشر وعيونه احمرت اوي بشكل مخي.ف وزرقاوته اغمقت وعروقه برزت……انا حيوان ي ******وربنا لاربيكي من اول وجديد هاااا عايزاه يطلقك بعينك بعييينك ي رووووز انتي ملكي ملكي ليا لوحدي فاهمه انا هاوريكي ازاي تستأذنيني في كل حاجه وازاي تنطلقي اسم راجل على لسانك نهى كلامه بقلم اقوي من الي فات
شدها من شعرها وقومها من على الأرض
اااه يا صهيب حرام عليك اااه شعري
اسكتي مش عايز اسمع نفسك
صهيب قالها بعياط
قولت اسكتي اسكتيييييييي
حلو التيشرت ده تعالي بقا كده فتح البلكونه وقال ببرود …… عقابا ليكي هتقعدي وهتنامي لصبح والنور هيقفل
روز بخوف ……لا والنبي انا بخاف من الضلمه اوي وبخاف اقعد لوحدي وكمان الجو برد
صهيب بجمود ……ده الي عندي ولسا هيقفل الباب مسكت أيده بدموع ……لا يصهيب ما تخلينيش اكره*ك انا بعتبرك اماني ما.تخلينيش اكر*هك
يصلها ببرود وشد الباب الازاز وقفله وشد الستاره برده قفلها وقفل النور ومشا
صهيب لا ما.تسينيش يصهيب صهيب صهييييييب انا بكره*ك بكره*كككك
حس بنغزه في قلبه بس اتجاهل قلبه ومشاعره ومشا ورا عقله
راح مكتبه وقعد يشتغل على اللابتوب بعد فتره
صهيب في نفسه
انا قسيت عليها جامد
عقله …..لا مقصدش ولا حاجه خليها تخاف منك عشان تعمل حساب ليك
قلبه …… قسيت اوي عليها حرام عليك دي لسا صغيره على كل الي بيحصل ليها ده ومفروض تخليها تحبك مش العكس متسمعش كلام عقلك خليها تأمنك تحبك ومتخليهاش تخاف منك خليك سندها وضهرها خليها تحبك
عقله …… غلط طبعا انت عايز الي حصل يتكرر تاني ولا اي خدنا اي من الحب هاا مخدناش منه غير الخـ,ـيانه والو*** وكمان بيضعف الواحد ،إنما أما تخاف منك هتخاف تعمل حاجه غلط
قلبه …… لا متسمعش كلامه عمر الحب ما كان ضعف ، والي حصل مش سببه الحب لا سببه سوء اختيار الشخص المناسب وبعدين دي طفله صغيره الي في سنها بيلعبوا وفرحانين بالحياه إنما هي شافت كتير قوم قوم يصهيب راضيها قوم
صهيب بحزن وغضب …….بااااااااس انا هروح اطمن عليها وقام راح لها وفجأه ووووو

8
عند صهيب راح يطمن عليها وفجاه قبل ما يفتح الباب
لقاها بتتكلم في الفون بتقول بعياط …… الو جدو جدو تعالى خدني وانفجرت في العياط ،صهيب بعصبيه كس.ر الباب واخد الفون ورماه على الأرض بشر
-روز بخضه …… ص صهيب
صهيب مسح على وشه بعصبيه وقال بصوت هادئ ولكن مخي.ف……… جبتيه منين جبتييييييه منيييييين
-مفيش رد
جبتييييييه منيييييين بقولك
بقا كده طب تمام ومسكها من شعرها
قاطعته بصراخ……… ابعد ععني ابعد بقا يشيخ انت عايز مني اي
بصلها ببرود عكس النا.ر الي جواه
واضافت بخوف مش هقولك جبته منين مش قاااايله ، جده جاي الوقتي وهياخدني بس يخساره انا كنت معتبراك اناني وقوتي وضهري بس انت كس.رتني بافعالك طلعت اوحش منهم حراااام عليك بقا ابعد سيب شعري انت بتوجعني بس عارف وجع قلبي اكبر

صهيب ببرود …..حلو الشو ده هايل يفنانه تصدقي طلعتي ممثله حلوه عايزه تقلبي الطربيظه عليا صح واطلع انا الوحش وال***** صح بس بعييينك يروووز انا عارف كل الأساليب ***** دي

روز بصتله بقهر وحزن ووقفت قدامه وبصتله في عيونه بالم ومدت أيده وقعدت تض-ربه على صدره كتير
بصلها ببرود وقال بصوت مخي.ف ……..لآخر مره بقولك مين الي جابك الفون ده

مش هقووووووولك
مييين الي اعطاهولك
تمام خلاص متقوليش انا هعرف بطريقتي ويالا قدامي
ععلى فين
على الجناح ،انتي فكراني هسيبك لوحدك تاني قدامي ياااالا ،انا شكلي اتساهلت معاكي كتير بس خلاص هتشوفي الوحش التاني ليااا اخلصي
مشت بخوف قدامه للجناح
على الأرض
مممش فاهمه
نامي على الأرض
بس
اخلصي
وراح مسك ريمو.ت التكيف افتكرته هيدفى الجناح لكن شغله على وضع البارد

بصتله بعتاب وقهر ولسا هتجيب حاجه تفرشها على الأرض
قاطعها وقال ……كدهو من غير حاجه بالتيشرت الحلو ده الي كنتي نازله بيه
وراح نام على السرير بكل ارياحيه وغمض عيونه ،بصت عليه بالم وانكمشت على نفسها ونامت على الأرض
بعد فتره فتح عيونه بحزن وراح يشوفها لقاها نامت اشتالها ونيمها جنبه وحض.نها جامد ورجع نام
الصبح
روز صحيت قبله اول ما لقت نفسها جنبه اتخضت وقالت في نفسها بغضب ……نا ايه الي خلاني انام جنبه غبيه غبيه اوي أنا لازم اقوم قبل ما يصحا بتحاول تبعده مش عارفه أيده محاوطاها جامد من خصرها
روز بخوف …..اعمل اي اعمل اي
فتح عيونه وقالت بغضب مزيف……..انتي ايه الي جابك جنبي مش قولت نامي على الأرض (لا والله مش انت يبني الي شيلتها ولا خيالي )
انا انا مش عارفه انا قومت ازاي من على الأرض انا
قاطعها ببرود …….. قومي البسي بسرعه
لييه قالتها بخوف
من غير كلام كتير الي أقوله يتنفذ وسابها ومشا
بعد فتره
خرجت ببنطلون بوي فريند واسع جينز وتيشرت بيبي بلو وكوتش ابيض وسابت شعرها

خرجت لقيته بيسرح شعره قدام المرايا كان وسيم اوي ببدلته الرمادي ،شاف انعكاسها وقال بغضب …..لمييي شعرك واول واخر مره اشوفه مفرود بره
نفذت كلامه من غير كلام فجأه لقيته مسك وشها بعنـ,ـف وقال بشر…….. ايه الي على شفايفك ده
ااا ده ده مرطب شفايف
يتمسح بدل ما انتي عارفه طرقي الخاصه الي همسحه بيها
غصب عنها اتكسفت ووشها احمر ،اخدت منديل ومسحته
مسك أيدها وخرج برا الجناح وبرا الفيلا كلها وكان السواق مستنيهم قدام البوابه

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى