روايات

بقلم بسملة بدوى 2

في الجهه الأخري
ادم لسا هيفتح الباب عشان يخرج من الفيلا فتحته وبعدين قال بصدمه…….صصهيب
صهيب بغضب جحيمي وعروقه برزت ووووووو .

.
ادم بصدمه…….صصهيب
صهيب بغضب جحيمي وعروقه برزت ……… اختي فيييين اختيييي فين ي ******
ادم بحزن ……صهيب انا
اسكتتتت يااااريماااااس ريماااااس انتي فييين
ريماس نزلت بخوف ،صهيب اول ما شافها جري عليها بحب اخوي شديد ومسك وشها بين أيده بلهفه وقال بدموع والم…… ريماس وحض.نها جامد
ريماس حست بإحساس حلو بس قالت بخوف …..انت انت مين
صهيب بحب وحنان……انا صهيب صهيب اخوكي
ريماس بدموع وصدمه……ايه ازاي صهييب ميت هو بابا مع بعض
ابتسم بحزن والم وقال…..هي معرفاكي اني ميت هه لا مش ميت انا عايش اهو وبعدين قال بخوف عليها……. يالا يحبيبتي نمشي يالا ووجهه كلامه لادم بغضب وقال……. وربنا ماهرحمك ي ادم بقا انت تعمل ده كله اعتبر أن صحبوبيتنا انتهت ي آدم

قاطعته ريماس بهدوء …..وقالت أنا عمري ما هسيب ادم حبيبي وجريت على ادم ومسكت أيده
آدم قلبه فضل يدق وحاسس بأحاسيس كتير وفرحان من كلامها .
صهيب بغضب…..يعني اي مش هو متجوزك غصب
ريماس بهدوء….مين قال كده انا وآدم بنحب بعض وبصت لآدم بحب
صهيب بصدمه……نعم يعني اي وبص لآدم وقال ……الكلام ده صح
ادم بتوتر…… ااايوه صح انا وهي بنحب بعض من زمان
صهيب رفع حاجبه باستنكار وقال …… بس مش ده الكلام الي قولتلي عليه
ادم بتوتر …… احم مكنتش اعرف ان هي بس اكتشف انها البنت الي بحبها من زمان الي دايما كنت بقولك عليها
صهيب بهدوء ……. ولي مقولتليش
_كنت هقولك بس انت سبقتني وبعدين عرفت منين
_جالي معلوما.ت انك اتجوزتها غصب والكلام الي قولتيهولي في الفون اول امبارح اكدلي

آدم بحزن……… انا اسف ي صهيب
صهيب بهدوء وقرب منه وقال ………متتاسفش انا الي غلطان ياصاحبي مفرود كنت سمعت منك الاول
ادم بحب اخوي………..لا انا عذرك يصاحبي ولو مكانك كنت عملت كده واكتر كمان
صهيب بحب وحنان وقرب من ريماس…….تعالي يحبيتي عايز اتكلم معاكي
ريماس ببراءه …….هو انت بجد اخويا ولا
صهيب بحب وضحك……. والله اخوكي
طب لي ماما قالت انك مت مع بابا
صهيب ضغط على أيده جامد لدرجه عروقه بانت ،ادم طبطب عليه
صهيب بهدوء عكس الي جواه……… هتعرفي كل حاجه في وقتها يحبيبتي مضطر امشي عشان سايب روز لوحدها
ريماس بسرعه…….مين روز
صهيب بحب ……مراتي وهتحبيها اوي وهي أصغر منك شويه
ريماس بفرحه…….يعني هيكون ليا صاحبه
صهيب بحب وهو بيمسد على شعرها بحنان………. ايوه يحبيتي همشي انا بقا
ريماس بخوف ……… اي ده بالسرعه دي
صهيب بحنان…….هاجيلك تاني في اسرع وقت بس وانا معايا روز عشان سايبها لوحدها ماشي
ماشي
بعد ما مشا

ادم بهدوء …….لي عملتي كده
ريماس بحزن………. مش انت قولتلي لاي ظرف لو حد سألني أقوله أننا بنحب بعض والا هتأذي اخويا
ادم بندم وحب…….. انا اسف ياريماس انتي مش فكراني أنا ادم صديق طفولتك يبطتي

ريماس بفرحه …….. آدم مفيش حد بيقولي يبطتي غيرك بجد ده انت
ادم بحب ……ايوه انا وبعدين قال بندم ……انا اسف
ريماس بدموع…….انت جر’حتني اوي ي آدم
ادم بحب ….آسف يبطتي اسف اي رأيك نبدأ صفحه جديده واوعدك عمري ما هجرحك تاني يبطتي
ريماس بدموع……..بجد
_ايوه وعد
_وعد وجريت عليه حض.نته( ولكن هنا السعاده هتدوم ولا )

في الجهه الأخري
عند روز
كانت قاعده قدام التليفزيون بتتفرج على فلم وجنبها ساهر بيضحكوا على الفيلم
روز بطيبه انت طيب اوي ياساهر
ساهر بضحك…….تسلم يسطا ما.تجيبي شويه فشار كده الهي تنستري
روز بضحك……لا انت خلصت طبقك وكمان أعطيتك شويه كفايه بقا اها
ساهر بحزن مصطنع…….جيبي شويه يروز ولسا هيخدوا منها قامت جريت بسرعه واتكعبلت في السجاده ووقعت وساهر قعد يضحك عليها جامد …..ههه تستاهلي شوفي ربنا عشان مردتيش تديني شويه احسن
ولسا هيمشي قام واقع جنبها
في اللحظه دي صهيب دخل
صهيب بصوت جمهوري وغضب جحيمي………رووووووووز

صهيب بصوت جمهوري…….اي الي بيحصل هنا
ساهر بخضه مضحكه…… آه ابو الصهايب حبيبي وعم عيالي الي واحشني مو-ت طبعا انا لو حلفتلك ان كنت بجري وراها وقعنا مش هتصدقي
روز بخوف في سرها ……يلهوي ده بيتحول ولا اي واي الي بجري وراها دي ادعي عليك بايه يشيخ ده هينفخنا
صهيب بشر وهدوء مخي.ف ……. بتجري وراها اممم وقرب منه وبحركه سريعه ض-ربه بالبوكس في وشه من قوته أنفه نزف دم
ساهر بمرح……يا اخي يخربيت غباءك افهم الاول وبطل تسرع
روز بخوغ…..صهيب والله والله يصهيب ما في حاجه احنا كنا بتاكل فشار بس وبعدين حرام عليك ض-ربته لي ولسا هتروح تشوف ساهر
صهيب بشر وبصلها نظره ارعبتها وقال بصوت مخي.ف …….. امشي من وشيي امشي اخلصي بسرعه قبل ما اعمل حاجه تزعلك مني غوري
روز بخوف جريت على فوق
ساهر بهدوء…….صهيب اسمعني والله مافيه حاجه
صهيب بغضب جحيمي……طب ما اناااا عااارف أن مافيش حاجه يحيوان وانا واثق فيك وفي مراتي حتي لو شوفت بعيوني بس انت ايه الي جابك وانا مش موجوووود ومفروض تستأذن بعد كده عشان انا معتش عايش لوحدها مش تيجي وقت ما انت عايز فااااهم
ساهر بحزن ……. انا اسف ي صهيب حاضر يصاحبي انا هريحك مني خالص ومعتش جايلك هنا خالص واسف مره تانيه ومشا
صهيب مسح على وشه بعصبيه وقال لنفسه …….غبييي غبيييييي
طلع الجناح واول ما فتح الباب روز اتخضت جامد وقالت بدموع …..صهيب والنبي اسمعني
بصلها ببرود واتجاهلها وبعد شويه خرج وراح قعد على الكنبه وقعد يشتغل على اللابتوب ومتجاهلها خالص
روز بدموع…….صهيب
مردش عليها ومستمر في الي بيعمله
صهيب ارجوك رد عليا
قام وتوجه ناحيه السرير كل ده وروز واقفه منهاره في العياط من اتجاهله ليها
راح طفي النور ولسا رايح ينام جريت عليه حض.نته وقعدت تعيط جامد وهو مش بيعطي اي ريأكش أو رد فعد بارد وهي حاضناه جامد .
خلصي قالها ببرود شديد
بصت له ودموع في عيونها للحظه كان هيضعف قدامها بس قال بجمود ……ابعدي
لا ياصهيب مش هبعد
ابعدي بقولك انا ماسك اعصابي عنك بالعافيه ابعدي
_صهيب والله ما في حاجه
طااااااب ما انا عاااارف وواثق فييكي بس من باب احتررامك ليا حتي لو ده صاحبي وانتي معتبرااااه اخوكي تمام ماشي بس تتصلي تسأذني مني تقعدي معاه او لا وانا مليون مراااا حذرتك وقولتلك غيرتييييي وحشه صح ولااااااا
صهيب أنا مكنش قصدي اضايقك بس هو طيب وانا معتبراه اخويا ومكنش ينفع اسيبه قاعد لوحده وانا اصلا كنت قاعده لوحدي فانزلت اسلم عليه واضايفه وانت اتأخرت اوي وكنت خايفه اقعد لوحدي فاهو عرف وقعد معايا وانا والله اتصلت بيك كتير بس مقفول صهيب انا اسفه والنبي ما تزعلش مني انا اسفه والله آخر مره بس بس والنبي ما تتجاهلنيش كده ص.ه.ي.ب قالتها بتقطيع من عياطها المستمر

صهيب بعناد………. لا لازم تتعاقبي عشان معتيش تعمليها تاني مره امشي
راحت عشان تنام على الكنبه
صهيب بغضب……..على فين
ههنام
على السرير اخلصي

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى